onsdag 14 september 2011

Mmmm... utsövd...

I morse vaknade jag av att hundarna började röra på sig... Jag sträckte på mig och tänkte: "Mmmmm... jag känner mig pigg... skönt!" Så kom medvetandet sakta... det var alldeles för ljust i mitt rum för att det skulle vara helt överens med vad som är normalt. Kastade mig över klockan och inser att jag antingen har stängt av den i sömnen och fortsatt sova eller så ställde jag den aldrig. Det förstnämnda är ganska osannolikt eftersom jag är så lättväckt. Så mest troligt är att jag inte ställde den igår kväll.

BAHHHH! Hatar att vakna på det sättet. Kastade mig in i duschen och sen var det en jäkla fart. Frågade en stackars sömndrucken Jenny om jag kunde låna bilen och det fick jag. Väl på jobbet så inser jag att jag kom innan jag brukar komma när jag tar bussen... Hmmm... det känns så där. Inte att jag kom i tid så klart! DET är ju kanon! Men att man förlorar så mycket tid på att ta bussen.

Så nu kommer frågan upp igen... Ska man köpa sig en moppe kanske? Då skulle jag ju i princip komma till jobbet på max 10 min. Och det skulle ge mig ca 45 min extra sömn. Är det värt det? Och i så fall... Vad ska jag ha? Tänker att nu när jag bor där ute i buschen där vi bor, så skulle det underlätta rejält att ha moppe. Och sen när jag flyttar så är det faktiskt inte så mycket tidsvinst till jobbet. MEN jag kan ju då ta mig ut till Jenny lite enklare och det är ju mycket värt. Och det är ju inte värre än att på de riktigt kalla dagarna med driv-is och isbjörnar så tar jag bussen till jobbet.

Vad tror ni? Kan det vara nåt? Jag kan ju då åka och handla med moppen och har ett sätt att ta mig istället för att vara beroende av buss eller snäll Jenny. Kan vara nåt? Om ni tycker det... VAD ska jag köpa? Jag tänker mig en som är så enkel att köra att till och med jag kan det. För... jag har ALDRIG kört en moppe. Någonsin. Suttit bakpå, ja. Men inte rattat själv. Eller styre kanske det heter på moppar? Styrt själv. Och jag vill ha en liten platta vid fötterna. Ingen sportig variant där man hänger som en crossförare över tanken... En tant-moppe! Tror det skulle passa bra för mig!

Så ge mig tips! Vad ska jag ha? (gärna en snygg färg och med pack-box:)...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar