måndag 19 september 2011

Man kan säga: SPRING SOM VINDEN!

Idag kom jag tidigt till jobbet. Jag tog väldigt lite rast och satt sen vid strax före 16 och funderade på om jag skulle ta bussen 16.20 hem. Kom fram till att det skulle jag inte... kändes pinsamt att gå så tidigt. Men så gick en kollega... och jag tänkte "Äh, vad fan, jag går jag med". Samtidigt så utspelar sig detta på chatten på FB:

Joahn: Men kom du tidigt kan du väl gå nu?
Jag: Men då måste jag gå NU om jag ska hinna.
Johan: Ja men gör det då.
Jag: Men ingen annan har ju gått än...
Johan: Dom kom ju inte före dig heller.
Jag: Näää det förstås...
Johan: Jag tycker du kan gå nu.
Jag: Hmmm...
Johan: NU!
Jag: Nu går en kollega!
Johan: Gå! NU! SPRING SOM VINDEN!
Jag: Ok! Hejdå!
Johan: SKYNDA!

Så jag hafsade ihop mina pinaler och kastade ner datorn i väskan. Snabbkissade och halvsprang sen mot bussen. Till saken hör att jag skulle gå till den hållplats där jag brukar gå av och gå sista biten. Ni vet, gå av tidigare och inte åka in och byta buss. Ni minns va? Iallafall, dit skulle jag halvspringa i mina platta sneakers. AJ i benhinnorna.

Jag ringer upp Johan på vägen och säger att han ska få skit om jag missar bussen då han hetsade mig att försöka hinna. Jag går så fort jag bara kan... blir varm som sjutton och kommer fram till hållplatsen. Trodde jag. För det fanns ingen skylt där!! BAHHH! Måste gå vidare en bit in mot stan... Tror ni att jag ser bussen när den så fint hämtar upp folk på hållplatsen ca 200 m framför mig? Japp!

Johan: Hahahahaha! Hann du inte?
Jag: Nej... jag gjorde inte det...
Johan: Hahahahaha! Fy fan vad roligt!
Jag: Det var inte roligt!
Johan: Nehe... lite rå?
Jag: Nä!
Johan: Ok, men du kan väl gå in i nån affär eller nåt?
Jag: Det enda affären här är Ica Maxi.
Johan: Oj då... det är ju inte så kul att gå där en timme och förlusta sig.
Jag: Nä..
Johan: Hahahahahaha! LITE roligt var det väl?
Jag: "Spring som vinden" va?
Johan: Ja... men du sprang ju inte! Hahahaha!
Jag: Nu får jag gå hem!
Johan: Ja... men du kan väl göra lite armhävningar och situps när du kommer hem sen, så har du fått ett träningspass?
Jag: Jo det var ju ganska troligt! Nu är jag sur!
Johan: På mig?
Jag: Ja, lite...
Johan: Men jag sa inte att du skulle gå i snigelfart... Hahaha, då hinner man ju aldrig!
Jag: Tyst nu! Jag gick fort, jättefort!
Johan: Fast inte tillräckligt!
Jag: Nu kniper du!
Johan: Hahahaha... fy fan vad roligt!

Så pratar vi ett tag medans jag får GÅ hem. Han försöker muntra upp mig och säg att det är bra med motion. Jojo! Kan han säga som ligger på sängen och pillar naveln mitt på blanka eftermiddagen! BAH!

Jag: Nu e jag varm.
Johan: Men klä av dig då.
Jag: Dataväskan är tung ju!
Johan: Har du datorn med dig!? DÅ hade jag aldrig sagt åt dig att springa! Hahahaha! Dåre!

Tack för den du! Men det blev en prommis idag då tydligen... Spring som vinden... BAH!


Visa större karta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar