torsdag 8 september 2011

Det är så mycket jag vill!

Hörrni. Är det inte så att det blir som med ketshup? Allt på en gång. Jenny skrev igår i sin status på FB: "Vilket flyt hon har den där K. Jobb och lägenhet löste sig jättefort och bra!" Och visst sjutton är det så! Klart det känns som att jag har flyt! Men jag har kämpat för det oxå, SOM jag har kämpat. Det har varit lång tid av pluggande, tårar och tandagnisslan för att landa i det jag har nu. Och än är det ju mycket kvar innan jag är nöjd :)

Sen har jag ju oxå legat på som en iller på den här tjejen som jag fick kontakt med på fastighetsbolaget. Hon gav mig ett lillfinger och jag slukade henne hel. Så visst har jag haft flax, men det är jobb bakom det oxå :)

En annan sak, jag bloggade ju om kost för nåra dagar sen. Här kommer in intressant länk : LÄNK
Det är bra skrivet och bra fakta. Det är på nåt vis skönt att någon SER att de andra industrierna oxå har lobbyister som för fram budskapet. Jag kan känna mest att skit i vad andra stoppar i munnen, ät det du själv mår bra av och lägg inte så mycket energi på att kritisera andras matvanor.

Sen har jag möblat i huvudet i nya lägenheten... jag vill så mycket! Och allt på en gång! Lägenheten är ganska dov i färgerna och jag vill inte att det ska bli för rörigt. Inte övermöbla och bo trångt igen. Just nu har jag ju inga möbler nästan. Så jag kan ju verkligen känna efter hur jag vill ha det och sen köpa lite pö om pö.

Jag har ju alla mina grejer i ett förråd i Sigtuna. Nerpackat i lådor. Och sen lite plock vid sidan av. ALLT ska upp i lägenheten och jag ska ta låda för låda och rensa. Jag har ett plastbord som jag ska ställa upp och ha som sorteringsbord. Sen ställa lådor, påsar och plastbackar intill och under. Sortera det ordentligt och sen åka till återvinningen med det. Det finns dessutom ett sophus på gården, där kan jag sortera ganska mycket! Det känns helt fantastiskt att min plan äntligen blir verklighet. Jag har ju tänkt SÅ länge att jag ska göra det här. Och nu kommer det finnas plats och jag ska se till att få det gjort! Najs najs najs!

Sen blir det ju så att jag kommer säkert kompromissa med mina tankar och idéer. För om jag flyttar in första helgen i december så kommer jag ju vilja ha fint till jul. Men skit i det! Jag kommer iallafall rensa massor. Helt slut på kvällarna antar jag... :D

TUR iallafall att det finns persienner i alla fönster. Jag gillar ju att vara naken när jag är hemma själv. Så nu kan jag knalla runt som jag vill och ingen ser mig. Mycket bra.

En annan sak som jag VILL är att handla. Jag skulle behöva:
  • Byxor. Har bara två som passar. Vill ha dessa: LÄNK. Ska köpa sen :)
  • Nya höstskor. Hittat GRYMT snygga kängor utan foder som man kan ha till kjol oxå. Lite dyra bara...
  • Ett par svarta walkingskor. Vill ju gå på lunchen och mina sneakers är inte så bra då.
  • En tunn kofta eller tunn mikrofleecetröja att ha under min vår/höst-jacka när det är lite kalla mornar. Den kan sen användas under vinterjackan när det blir kallare. Där emellan kan jag använda vinterjackan, när det bara är lite kallt :)
  • Vantar. Ett par lagom snygga att ha till och från jobbet.
  • En hundjacka, typ en sån här: LÄNK Med tillhörand byxor så klart. Som jag kan ha när jag går med Blessin. Det ska finnas plats för underställ under så man håller sig varm. Måste ju inte vara Hurrta, det finns i alla möjliga varianter och märken. Jag är ingen märkesfantast utan kan köpa lite vad som helst jag tycker är snyggt och som passar mig. Tips?
  • Ett BRA regnställ och ett par riktiga gummistövlar som man inte får ap-ont i fötterna av.
Man kan ju inte få allt på en gång. Men kanske att jag kan börja i en ände och sen jobba mig neråt i listan. Man måste ju inte följa den slaviskt dock... blanda och ge lite funkar bättre.

Ja herregud vad man vill mycket jämt. Vill åka en weekend till nån stor stad och bara äta gott och njuta av sevärdheter och hotelfrukost. Vill åka med Jenny på Lena PH i Sthlm under hösten. Vill åka på en kryssning med mina syskon. Vill ha en hundvalp. Vill äta julbord på nåt grymt ställe. Vill ha en massa pengar att shoppa ovanstående grejer. Jag vill ha en man. Jag vill ha en liten bebis. Jag vill...

Ja ni hör ju, litan kan ju göras oändlig :) Men vad sjutton, det är ju bara att jobba för det så kanske en del av det går att lösa! Eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar