torsdag 22 september 2011

Knaperiknaster

I går kväll när jag skulle sova så hörde jag nått knaster i väggen. Det var där i garderobsregionen igen. Men det var så himla tydligt! Som om det var inne i rummet! Huvva! Så jag tände igen... men då var det tyst. Släckte... och då kom det tillbaka! BAAAAHHHH var den i rummet eller??? Så jag rotade runt lite med hittade inget.

Så jag släckte igen. Då kom det knaster precis vid mitt huvud!!! Huvva! Tände och det vart tyst. Slet ut sängen och kollade men ingen mus där. Så jag släckte igen. Och då förblev det tyst. Troligtvis drog den lille parveln vidare.

Men jag gillar inte möss! Jo, det gör jag. Men dom behöver inte vara i huset. Dom kan vara i sitt eget bo. På åkern. Nemas problemas. Men inte knalla runt i väggen när jag ska sova. Är inte mysigt!

Vik hädan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar