torsdag 22 september 2011

Idag = torsdag

Idag har vi passerat onsdag och är inne på torsdag. Det är dagen före min första lön. Eller det är ju egentligen min andra... fick ju lön för sommarjobbet oxå. Men den här känns mer på riktigt. Och idag kom lönespecen på mail. Fy fan.

Fy fan! Vad jag känner mig rik! Hahahaha! Ni ska veta att det här är en glädjens dag! Jag hade inte kunnat ana att det skulle kännas så här bra! Jag visste ju så klart att det skulle bli en slant och en ganska ok slant. Men man vet ju aldrig helt och hållet exakt vad det blir. Men jag kan säga att jag ska köpa mig ett par skor. Det har jag råd med. Och jag behöver det.

Jag har råd med massor med skor. Men det ska jag inte köpa. Och jag har ju så klart en del räkningar oxå. Så bara skor är lite dumt att köpa. Men jag kan med gott samveta köpa ett par skor som jag behöver. För jag har råd!

Blir lite tårögd faktiskt... För det har varit så förbannat tufft under lång tid. Och nu helt plötsligt så är det inte det. Det mesta faller lite på plats och det känns som om det släpper. Underbart!

Idag ska jag boka bil till flytten, jag ska ringa hyresvärden för att boka tid att titta på tapeter och jag ska tala om att jag vill vara ledig den fredagen som jag ska flytta. Jag har flyt! Och ni kan inte ana hur bra det känns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar