torsdag 29 september 2011

Idol

Jag har inte följt Idol så noga i år. Känner att det är juryns fel. Jag klarar inte av Bard. Han är bara så otäck tycker jag. Det känns inte som Idol längre... så jag har inte sett det.

Men så stod det på igår... och jag läste lite på Aftonbladet om de som gick vidare igår. Jag tyckte dom såg väldigt unga ut. Inte ens som ungdomar, mer barn. Och så fanns det bilder på fler som gått vidare i år. Hmm... det ÄR bara barn! Dom ser ut som om dom går i högstadiet. Ska det vara så?

Och då... till min fasa, inser jag... det är ju JAG. Det är inte dom. Det är JAG som blir äldre. De stackarna är ju lika gamla som dom varit varje år. Men jag blir äldre. Jag har vuxit ur Idol. Åldrats ur Idol. Jag är en larv. Snart blir jag puppa. Och när fjärilen i mig vaknar så kommer till och med "Bonde söker fru" vara urväxt. Det går utför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar