söndag 18 september 2011

Buggkurs...

Jaha. Det var det. Jag får känna mig riktigt USEL :)

Först gick killarna in i ett annat rum och vi tjejer fick öva på grundsteget... och redan här gick det... SÅ DÄR kan man väl säga. Själva grundsteget gick ok på slutet... men det ska ju in en snurr däremellan. Ja jisses! Och eftersnurren ska man lixom snurra lite åt andra hållet innan man kör igen. Fötterna står ju åt alla håll till slut och man vet inte alls vad det blir av dem.

Och när killarna sen kom in igen så vart det ett litet kaos... Eller stort kaos kanske man ska säga! Det var ytterst få av killarna som hade greppat sin uppgift. Och det är ju helt förståeligt! Dom var ju oxå nybörjare, så det är inte deras fel alls. Men jag kan säga att det är VÄLDIGT svårt att komma på snitsen när man inte alls kan läsa av den som man dansar med. Och jag undrar lite... hur gör man sig förstådd lixom. När alla pratar olika dansspråk! Ja jisses...

Och när då alla skulle dansa sen... så lixom flyttade man runt. Så man bytte partner efter nån minut med samma. Och den ena var ju sämre än den andra. Och jag med! Usch vad jobbigt det var! Känns som så stort lixom... så många nya ansikten och så många mindre bra dansare. Men jag antar att det kanske finns fler än jag som tyckte det kändes jobbigt.

Nästa gång så är vi ju på väg hem från Åland så då kan vi inte gå... helgen efter det är jag i Sthlm men kanske hinner hem. Ska vi fortsätta så lär vi nog träna hemma! Det var svårt!

Jag kände mig väldigt dålig. Men det var inte bara jag som var det... Så kanske att jag ger det en chans till :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar