måndag 5 september 2011

Helgen och veckan :)

I helgen som var så var jag på Henrik och Karins bröllop, det var verkligen roligt och synnerligen vackert! Allt var så... perfekt för just dem! Iallafall kändes det så för mig som gäst. Jag känner dem inte jättebra, men det var väldigt roligt att få delta och vara med på deras stora dag.

Först var det samling vid lokalen och sen gemensam avfärd till en underbart vacker plats, Åsagravfältet. Fina omgivningar och vackert väder :) Sen kom brudparet åkande i en STOR traktor! Henrik är väldigt förtjust i traktorer och det var väldigt roligt att han fick köra en till vigseln.

Cermonin var jättefin... inte ett öga var torrt tror jag. Allra minst Karin och Henriks :) Så vackra och lyckan lyste runtomkring dem! En tjej sjöng och spelade gitarr. Sen kysste Henrik Karin ett par sekunder för tidigt, hihi... Vigselförättaren skojade till det och det vart ännu mer pussar!

Sen bar det av tillbaka mot lokalen och där var det tipspromenad. Jag fick vara med festens 5 snyggaste killar (om man bortser från Henrik då... han var liksom inte riktigt tillgöänglig!) och vi gjorde nog väldigt bra ifrån oss tror jag! Fast vi vann inte dock... Sen när K och H kom till lokalen spelades avslutningsmusiken från Star Wars! Så så så bra! Han är lite Star Wars-fantast oxå... :)

Dom lös verkligen upp hela lokalen med sina leenden och jag tror att jag grät en skvätt då med...

Sen var det mat... och vilken mat! Helgrillat vildsvin, potatis och majs stekta i stora stekfat, lokalproducerad korv, hembakt bröd och en massa röror... cole slaw och äppelchutney... Jisses vilken mat! Så superdupergott! Sen kaffe och 7 sorters kakor... och tårta givetvis. Mums, alltihopa!

Baren öppnade och sen var det dans, trevligt värre :)

Eller ja... jag sjöng ju oxå. Hellre än bra :) Jag fick en ingivelse att sjunga "Älgen" eller "The moose song" (sök på Youtube... finns där), vilket jag gjorde från scenen i micken... Yay! Det gick så där kan jag väl säga... men jag tror att den gick hem ändå. Jag missade lite och det vart lite fel... men det gör inget :) Jag tror att det var uppskattat iallafall!

Jag var HELT slut när jag sen kröp ner i min säng på Östa gård... somnade som en liten gris.

Nu idag är det första dagen på andra veckan på nya jobbet :) Chefen är här idag och det är trevligt. Det har löst sig med inloggningarna och jag tror även att det var lite jobb på väg in som jag skulle göra. Känns bra!

Och imorgon ska jag kolla på en lägenhet! Spännande! Det blir tyvärr på arbetstid, men jag får väl jobba över litegrann då på eftermiddagen sen. Så kanske att jag gillar lägenheten och tar den :) Sökte oxå två lägenheter som ligger 3 minuter från jobbet. Eller kanske 5... men det är på HSB så jag vet inte hur lätt jag har att få just dem. Men vi får se! Jag siktar ju på flytt till 1:a dec eller 1:a jan. Men vi börjar med att åka och kika på den som jag bokade till imorgon :) Det är en 2:a på 58 kvm. Skulle vara trevligt tror jag att ha en lite större lägenhet. Men det återstår att se om den passar mig och B.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar