söndag 18 september 2011

Ikväll : Buggkurs!

Japp, nu ska jag och Jenny lära oss bugga :) Vi tänkte vidga vyerna lite och se om Stora Björn kan servera lite boys. Troligtvis är det överflöd med tjejer men skit samma. Det är kul att lära sig dansa iallafall! LITE kan jag... av grundstegen. Jag hoppas dock att det verkligen är nybörjaranpassat idag... för det känns alltid lite lättare att börja från början.

När jag var liten, vad kan jag ha varit... typ 10-12? Då hade mamma och en kompis till henne ordnat en buggkurs för folk på hennes jobb. Det var kul! Jag hängde gärna med och kollade lite... Satt och hängde lite och tittade på när dom buggade. Kul som sjutton. Men det tar nog tid innan jag vågar gå ut och bugga och leta efter en karl. Haha!

I vintras när vi var på "Hela havet stormar" här i Borlänge (som egentligen heter "Hela huset gungar"... men det är inte lika kul) så var en tjejkompis till Jenny med, Caroline. Hon kan bugga bra! Och hon gick fram och frågade en kille om han ville dansa. Vet ni vad han svar var då? "Ja... kanske... men kan du dansa då?" Kul kille!

Vaddå, så kan man inte dansa superbra så ska dom lixom sålla bort en då? Nej tack, jag väntar nog tills jag kan dansa ganska bra... DÅ kanske jag vågar bjuda upp. Usch vad pinsamt!

Sen är det ju söndag... som alltid den här dagen i veckan. Och det är tvätt och plockdag idag. Håller på och tvättar lite kläder så att jag har nåt att sätta på mig i veckan. Naken till jobbet känns inte helt bra nu så här i början. Och kallt! Fi fan! Regna ska det oxå. Nej fy sjutton. Lite kläder vore nog bra.

Kallt! Hörrni... det är höst nu! Vi bor ju i ett lite äldre hus. Och värmen sköts från hyresvärden sida. Han bor i ett lite nyare hus. Det är ganska bra isolerat... Så han fryser inte i sitt hus. Det betyder att värmen till husen inte är på än. Men vi har ett hus som inte är så isolerat... så i mitt sovrum är det 17 grader nu. Och på nedervåningen ungefär samma. Det är definitivt tofflor på och fleecetröja på. Man är ju inte van heller med att frysa. Vi får se, kanske måste vi säga till snart. Det är ju det att kommer det nåra soliga dagar så blir det ju VARMT istället. Pest eller kolera :) Kan anta iallafall att det inte blir så varmt ute att det blir bikiniklimat inne, men man vet ju inte.

Jaha... nehe... nu drar jag en sväng upp och hänger lite tvätt hörrni. Hej på en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar