torsdag 29 september 2011

Det här med att borsta tänderna...

Jag har tänkt på en sak ett par mornar nu. Och det är tandborstning. För mig är det en självklarhet att borsta tänderna morgon och kväll. Ibland nån gång på dagen för att man ska göra nåt speciellt. Det känns inte helt ok utan att jag gör det helt enkelt.

Men det var inte det jag funderade över. Jag tänkte på HUR jag borstar tänderna. Hur gör ni?

Jag tar tandkräm på borsten och börjar längst bak nere till höger i munnen. Jobbar mig runt först en sväng. Från höger till vänster nere och sen uppe från vänster och till höger. En gång lite snabbt. Sen börjar jag om, fast tvärt om. Då kör jag från vänster uppe och mer noggrannt.

Avslutningsvis borstar jag insidan mot framtänderna både uppe och nere. Där man kan bli lite sträv ibland. Det är enda stället i munnen som jag har början till plack på säger tandis. Så där gnor jag ganska bra nu för tiden.

Och nu känns det rent och fint i munnen! Men jag lyckas alltid få halva löddret runt munnen och på hakan? Jag lixom grimaserar och ser ut som jag vet inte vad när jag borstar tänderna! Kan tänka: Inte så sexigt? Sen borstar jag med öppen mun så det låter. Då menar jag lixom som att man skrubbar ett trägolv eller nåt. Är det normalt?

Jenny, när hon borstar tänderna så låter det ingenting. Alldeles tyst. Sen kommer det inget lödder ur hennes mun heller. Hon är lixom lika snygg innan som efter, innan hon spottar alltså. Men skulle jag ha munnen stängd så skulle jag nog kräkas. Det är ju skitmycket lödder! Svämmar ju över! Som om man skulle ta en brustablett och ha i munnen. Sen låta den bubbla fritt i spottet. Ja ni förstår ju! Men hon ser lixom ut som ingenting har hänt.

Jag kan ju ibland hitta lödder på näsan... Kinden... Ja till och med i luggen! Så jag fattar inte... Hur kan det vara så?
Published with Blogger-droid v1.6.8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar