torsdag 29 september 2011

Att vara en larv

På fikat igår framkom att jag är på väg utför. För så här är det enligt mina kollegor (och notera... de är killar, karlar och män... ganska kul faktiskt!):

Kvinnor knoppar sig under 35-36 år ca. Vi har vissa förutsättningar vi lever efter och vi är ganska tydliga med det. Sen närmar vi oss 40... och då går det utför. Vi vissnar. Så är det, när vi fyller 40 så vissnar vi ett tag. Vi förändras och blir som helt andra personer. Man kan inte få nåt vettigt ur oss och vi är tydligen inte så trevliga heller.

MEN, så händer det grejer! Kring 43... dåååå hörrni, dåååå! Då blommar vi ut som värsta blombuketten och blir väldigt vackra och sensuella. Vi lixom upptäcker livet på nytt. Och på alla plan så blir vi fantastiska!

Så summan av kardemumman fick jag idag, idag klargjordes det att vi kvinnor är som fjärilar! Kolla här:

Peter: Så man kan säga att ni har tre stadier.
Per: Ja, precis. Så du är en larv just nu.
Jag: Jaha... det känns ju så där.
Peter: Och om ett par år... då blir du en puppa.
Jag: Mmmm... jag greppade det.
Per: Men sen så blir du en fjäril!
Peter: Japp, så är det.
Per: Det är väl trevligt att veta att det blir bättre?
Jag: Men det känns så där... det här med att jag är en larv.
Per: Vad tänkte du på?
Jag: Ja... känns inte som om det har nån vidare potential på raggfronten som larv.
Peter: Säg inte det, finns många som gillar larver.
Jag: Jaha... ok.
Per: Men du får väl ladda för att bli en fjäril så länge?
Jag: Men... det är ju typ sju år kvar?
Per: Ja och risken är väl att du laddar så hårt att det aldrig händer nåt sen.
Jag: Usch... det vart deppigt nu.
Peter: Ja, livet är inte alltid så muntert.
Johan: Och är det inte fjärilar som lever max ett år?
Per: Jo, så är det.
Jag: MEN HALLÅ! Det är ju bara en metafor!
Johan: Vad du är känslig då! *skratt*
Jag: Joo... jag har ju precis fått reda på att jag är en larv. Tack ska ni ha.

Ridå.

Nu undrar ju jag lite så här då... är det en bra grej att vara knopp/larv? Känns lixom lite mer "jag" med knopp... Kan inte riktigt identifiera mig med denna larv. Hmmm... jag känner mig mer bekväm med knopp. Men både puppa och vissen blomma känns så där hörrni! Inte alls så kuligt. Men jag antar att jag då får ligga i och snärja nån innan 40... som jag sen kan hålla i mitt våld tills jag blommar igen. Men om det stämmer med horoskopet som jag skrev om igår... Så spirar ju kärleken i november!

Funderar... ska jag tala om för "Mr Sexy in november" att jag är en larv?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar