tisdag 6 december 2011

Nu ska ni få höra

Så här va. Det är ju inge bråttom alls. Så det här är på planeringsstadiet. Men jag har ju sett nu hur det fungerar i mitt sovrum. Alltså... hallå där!!! Nu svävar ni bort i tokiga fantasier igen! Här har det inte fungerat alls i sovrummet... vad otäcka tankar ni har! Eller... alltså det är ju inte otäckt. Men nu var det ju inget sånt jag menade. Ok?

Iallafall, jag har ställt dit min 90-säng. Sen ställde jag extrasängen intill. Det blev då 170, för extrasängen är 80. Och då fick jag se hur det funkar. Det funkar bra! Så 180 fungerar att ha där inne. Men då kan jag inte ha en byrå som jag tänkt. Så det blir inget av med nån byrå. Men en fullstor dubbelsäng går bra. Så det bestämde jag mig för härom dagen. köpa en till 90-säng och en bred bäddmadrass.

Det var här om dagen. NU. Jag vet inte. Känns fånigt! varför köpa en 90 säng till för att sen låta den stå orörd i mitt lilla sovrum? Verkar fruktansvärt korkat känner jag. "Jag kanske får nån att dela sängen med" känns som en fånig anledning till att lägga ut en massa tusen på en säng som inte kommer användas. Eller?

Dessutom, om jag köper en (sen) som är 2x80 och en bred madrass, så tjänar jag ihop 20 cm. Det kan göra ganska mycket det. Men det är inte min prio just nu. Det finns andra saker som är viktigare. Absolut. Men jag tror ändå att det är bättre. Två 80-madrasser och en bäddis. Så får det nog bli.

Och nån byrå behöver jag inte heller, det får plats i garderoben allting. Så bra så. Fiffigt! Slipper ha byrå. Bra bra. OM jag sen skulle behöva det framöver... då finns det plast att ställa den i fotänden på sängen, ni vet som en bänkgrej där. Mitt sovrum är lite avlångt och i fotänden på sängen finns plats. Bra bra.

Fast, det löser sig. Om det dyker upp nån tokfan som ska sova över så... får han ta extrasängen. För i min säng blir det då inget sovande. Jo, jag sover där. Inte han. HAN kanske kan köpa sin egna säng! Om han vill sova i nåt annat än extrasängen? Eller hur? Eller är inte det så trevligt kanske? Ja herregud... det där löser sig nog! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar