onsdag 14 december 2011

Herreguuuuuud

Ok. Jag vet att man ska vara tolerant med folk och att man ska tänka lite i banorna att man vänjer sig. Men förklara för mig varför man måste smälla i dörren kl 23.30 på en vardag? Sen springa ner med träskor i trappen två våningar medans man pratar ljudligt i telefionen och skrattar. Smälla i porten och sen stå utanför och gorma. Jag vill verkligen inte vara den där sura jäveln som flyttat in på första våningen. Men nu börjar jag bli frustrerad.

Ok, min hund skäller vid 16.30 ett par gånger när jag kommer hem för att hon är så glad. Och vi kanske går i trappen ganska tidigt på morgonen. Det gör vi. Och jag rör mig i lägenheten under kvällen. Men jag försöker tänka på att ta det lite piano just på morgonen om nån sover. Jag stänger dörren med nyckeln och smäller inte bara igen den. Men det är jag. Mina grannar tänker inte så.

Som tur är så har Blessin vant sig iallafall. I början morrade hon och sa till att "nu matte... var på din vakt... det är inkräktare i porten!" Men nu sover hon på rygg i sin bädd och kan inte bry sig mindre. Ljudliga snarkningar från henne är mer vanligt!

Aja, det reder sig! Träffade min särbo igår och åt middag på stan. Berättade om grannarna för henne och hon flinade lite: "Vill du flytta ut på landet igen? Jag tror mössen har dragit för jag har inte hört dem på länge...!" Hahahaha... hon är go hon, min särbo :) Tack för trevlig middag Jenny!

Jag tänkte på en sak igår, jag skriver ju om min särbo/kombo här... även om Johan. Dom figurerar ju ganska mycket. Vet alla vilka det är? Och vet ni alla mitt förhållande till dem?

Så här va: Jenny och jag är kompisar, vi bodde ihop till för nåra veckor sen. Jag kallade henne då kombo eftersom vi var kompisar som bodde ihop. Det är ni med på va? När vi separerade blev vi särbos. Ganska klart va? Jo det är det :)

Johan och jag är oxå kompisar. Han hjälper mig väldigt mycket med Blessin och vi har väldigt roligt ihop. Johan har en hund, Zingo, som jag hjälper honom med ibland. Jag får ibland oxå låna bil av Johan som har två stycken just nu.

Så ligger det till. Så på pappret är jag singel, öppen för förslag och ganska kräsen :D Hahaha! Men jag har särbo och manliga vänner som figurerar här. Då var det ganska klart och utrett tror jag. Jag menar, ibland kan jag själv tänka att det ser ut som jag har en himla massa förhållanden med både kvinnor och män till höger och vänster. Jag gillar killar/män först och främst. Har alltid sagt att det vore smidigare att ha en kvinna som partner... men att jag lixom inte är lagd åt det hållet.

Jaha... nemen, det var väl det för denna gången då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar