onsdag 7 december 2011

Är det du eller jag som är dum i huvudet nu?

Slog numret till ett företag som säljer detaljer för vvs. (jag minns inte vad han sa för namn... men jag tar ett bara)

Röst i luren: Hej du pratar med Micke.
Jag: Hej, jag heter Catharina och undrar om du kan hjälpa mig med en avloppspump?
Micke: Hej... avloppspump?
Jag: Ja, den sitter i en tvättmaskin.
Micke: Hur vet du det? Har du öppnat maskinen?
Jag: Jag bara undrar om ni säljer såna?
Micke: Vaddå, som reservdelar då eller?
Jag: Ja precis.
Micke: Men haru öppnat maskinen eller, då gäller inte garantin jö!
Jag: Ok, men jag vill bara veta om ni säljer avloppspumpar.
Micke: Men haru köpt den på Elgiganten eller nåt så vänd dig dit.
Jag: Nej den är köpt på Blocket.
Micke: HAHAHA... grattis!
Jag: Men då säljer ni inte sånt alltså.
Micke: Nej det gör vi inte. Hörrö lycka till!
Jag: Tack ska du ha, jag får kika vidare då.
Micke: *lägger på luren*

Var inte det ett väldigt trist sätt att bemöta en kund i telefon? På bredaste dalmål dessutom... Förbannat! Men jag lyckades behålla mitt lugn. Satans förbannade idiot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar