lördag 3 december 2011

Dag 1

Jajjemen, dag 1 är avklarade och ryggen och fötterna värker värre än jag förväntat mig. Men jag har fått massor gjort!

Efter att Johan åkt imorse för att lämna släpet, så har jag kunnat beta av 10 flyttlådor, tre små kartonger med grejs i och två påsar med kläder. Dessutom har jag packat upp alla de blå Ikeapåsarna. Där låg det lite kläder, laka och handdukar. Sånt som varit hos Jenny. I köket står nu två fulla lådor kläder, gosedjur och annat som ska till Röda korset, en påbörjad låda med lika innehåll. Jag har fyllt tre sopsäckar med skräp/trasiga saker/inget att spara. Tycker det var ok för en dag!

Pappa var här på förmiddagen och vi bar upp en tvättmaskin som han gav mig. Tyvärr, efter många om och men så inser jag att den inte fungerar som den ska. Den tömmer inte vatten. Om jag manuellt tömmer vattnet så tickar programmet på som det ska. Men det är nåt knas med tömningspumpen eller (hoppas inte) programmojängen. Men jag ska testköra pumpen sen, en annan dag. Så får vi se om det är den som felar eller nåt annat. Funkar den, så är det fel i den där grejen som programmen sköts via... då kan jag lika gärna leta efter en ny på Blocket :) För det är nog för dyrt att byte. Men men, så är det ibland :) Ingen fara på taket alls tycker jag. Jag har ju tvättstugan.

Imorgon ska jag berätta mer om vad jag hittat i lådorna... tänk att man sparar så mycket skit? Va? Jag stod och undrade lite vad jag skulle tänka när jag hittade en låda med en massa (och då menar jag MASSA) plastburkar av olika slag... gb-glasslådor... burkar både högt och lågt. Sparade ett par få som såg nya ut och som faktiskt var användbara. Resten åkte i sopen. Fattar inte varför jag sparat alla??? Helt sjukt. Så man kan nog säga att hittills har jag kastat hälften och sparat/lagt in i skåp och lådor hälften. Min plan är att kasta MER än hälften. Men det kanske kommer :)

Fasar lite för alla kökskartonger... BRA ATT HA-prylarna haglar i dem... *ryser*

Men nu hörrni... så ska jag sova. Det är verkligen dags. En lång dag imorgon oxå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar