onsdag 28 december 2011

Mittemellan

Idag känns det så där mittemellan. Ett par dagar efter den uppsjåsade julen och ett par dagar innan nyår. Lite av kan man säga. Funderar på en sväng till Kupolen idag, måste köpa ett lysrör till badrummet. Skulle behöva tvättmedel oxå, så kanske får jag ta mig en tur.

Idag insåg jag att livet är bra kort hörrni! Mitt nyårslöfte är att våga.

Skit i dom där vanliga sakerna... gå ner i vikt (även om det är nåt man kanske BORDE lova sig själv?), sluta röka (gäller inte mig, röker ju inte), dricka mindre (skulle jag applicera det på mig skulle det krävas total avhållsamhet. Även från punchpraliner, vilket iofs kanske skulle gå hand i hand med att tänka på vikten?), börja träna (börja? fortsätta? hålla i?), äta nyttigt (my ass! Choklad ÄR nyttigt för själen)... ja säg vilken löfte som helst. Alla har vi lovat nåt av det någon gång eller kanske många gånger... men så kommer våren och alla de där löftena skingras och lixom blir lite luddiga.

Så nästa år har jag ett löfte till mig själv: Våga!

Kan gälla det små sakerna som att VÅGA smaka på sånt som jag inte tror mig tycka om, eller kanske VÅGA ta på mig nåt som jag inte helt och hållet känner mig säker på att klara av. VÅGA se att livet är så mycket mer. Det stora VÅGA kommer ligga i att släppa folk inpå livet. Jag ska våga öppna mig för nya människor, våga dela med mig av mig själv och våga ta för mig.

Känner att det är dags. Det kan omöjligt bli katastrof. Tryggare att hålla sig för sig själv och inte behöva riskera att bli sårad. Men om man inte är med och tävlar så vinner man aldrig heller. Är man inte med och talar om vad man vill ha är risken att man blir utan.

Så det jag skrev i början på 2011, att jag skulle se till att det blev mitt år, det stämde. Det skulle vända uppåt igen. Och det gjorde det! Och nu tänkte jag att jag skulle börja ta för mig. Inte bara vända uppåt, nu ska jag sätta fart och ta kontrollen. Bara så ni vet :)

Vadan detta? Jo, ibland behöver man en spark i baken. Och ett mail som jag läste i morse gjorde att jag insåg hur jag håller på jämt. Va fan lixom. Skärp till dig och bli vuxen. Dags att bara ta vara på livet. Shoot.

Så vad säger ni? Vågar ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar