söndag 18 december 2011

Lång kort helg

I fredags var det julfest! Ruskigt trevligt! Jag har världens bästa jobbkamrater och en grym chef. Dom är super på alla vis. En buss kom och hämtade oss på kontoret och vi åkte till Bjursås. Bussresan var spännadne, bussens turbo var trasig så när vi skulle upp för backen till där julbordet var så kom han inte upp. Det hade börjat snöa och det var inte sandat... så han stannade mitt i backen, fick backa ner! Hihi, vi hejade på allt vad vi kunde men det gick inte att komma upp. Vi fick gå sista biten upp.

Maten var jättebra och middagen var mycket trevlig! När vi ätit klart kom bussen och hämtade oss, han hade lyckats ta sig upp efter att dom sandat. Vi åkte till Falun och mellanfestade hos en av kollegorna, efter det gick vi på nåt ställe i Falun och dansade. Galet roligt! Folket droppade av allt eftersom och till slut så åkte jag och tre kollegor hem med nattbussen. Och döm av min förvåning när bussen bara kostade 40 kr för det första och sen stannade den typ 150 meter hemifrån. BRA! Det betyder att jag och Jenny kan gå ut i Falun och sen åka hit och sova. Splendid!

Igår lördag så var jag lite seg i kolan efter julfesten, men det värsta var att jag mådde jätteilla. Och med tanke på att jag inte drack så mycket så tror jag inte att jag var bakis. Nån släng av nån skit från julbordet kanske, jag vet inte. Framåt kvällen kändes det lugnare och jag vågade äta iallafall. Och idag är jag inte alls dålig. Så jag vet inte vad det var.

Men jag lyckades ta tag i lite lådor igår iallafall. Det var bra! Nu har jag bara två kvar! Det ni... jag är duktig! Dom innehåller ca 5 år gamla papper... så det lär väl sorteras lite men mest slängas. Tar det nån dag i mellandagarna. Känns inte så viktigt just nu. Producerade tre sopsäckar med sopor och tre lådor som ska till Röda Korset. Sen har jag burit ner en massa lådor i källaren. Julsaker, hundlåda, billåda (med lite bilsaker som är dyra att köpa, men som inte går att sälja), lampor och lite grejs som man ska spara men inte uppe i lägenheten.

Sen la jag ut en massa grejer på Blocket, hälften är sålda. Bra bra! Nåra hundralappar här och där iallafall. Bättre än att bara ge bort det. Idag har jag sorterat och röjt i köket. Dte är så gott som klart förutom då att jag saknar matbord och stolar, ett skrivbord ska in... Sen är det klart. Ja, jo... gardiner oxå. Men jag funtar på att köpa tyget jag sett på Ikea och sy nåt. Men det kommer! Sen har jag fixat runt med trådkorgarna i garderoberna. Sorterat handdukar och sånt på rätt plats. Sorterat kläder där dom ska vara. Så nu är det bara dukar och gardiner som ska sorteras.

På eftermiddagen så blev det en bio med Jenny, vi såg Sherlock Holmes. Den var bra tyckte jag! Sevärd helt klart! När jag kom hem igen så tog jag tag i disken, dammsugning och plockade lite. NU är det helt ok hemma! Här är det som är kvar att göra:
  • Åka till soptippen med sopor och lite sånt där kemiskt som man inte får hälla ut.
  • Åka till Röda korset med det sista som jag sorterat ihop.
  • Bära ner nåra lådor och lite annat i källaren.
  • Sortera de sista två lådorna.
  • Möblera upp :)
Känns bra ska ni veta! Just att det hanns med det mesta innan jul! Nu hinner jag småplocka i veckan på kvällarna, men måste inte. Jag tar det jag ids och orkar med. Det är perfekt. Jag är nöjd att jag stått på och fått det gjort. SÅ mycket trevligare att vakna på julafton och ha lite fint, så fint det nu kan vara när man är nyligen inflyttade och måste möbla upp och så där. Men det är så pass fint att jag trivs :)

Jag hoppas på att kunna jobba hemma i mellandagarna, men vi får väl se hur det går. Har ingen hundvakt nämligen där i mellandagarna. Men mamma har lovat att passa Blessin om det kör ihop sig. Så det löser sig ändå. Hoppas dock på att få rå om henne hemma lite grann. Skulle vara mysigt, plus att jag tror det vore bra för henne att vara hemma här och vänja sig :)

Nä, nu är det dags att sova! Nattis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar