fredag 16 december 2011

Förresten!

Jag pratade med hundvakten igår och berättade om eftermiddagarna som Blessin stod och ylade. Vi kom överens om att vi skulle testa att hon hämtar Blessin vid lunch och tar med henne hem. Så får jag hämta henne hemma hos Karin sen när jag slutar. Så får vi se hur det går. Man måste ju testa lite för att se om det kanske kan fungera! Hon verkar ju lugn på förmiddagarna.

Grejen är ju den att hon fixar ju att vara ensam egentligen. Det har aldrig varit problem tidigare. MEN det har å andra sidan inte heller varit så snabb invänjning som det blev nu. Jag har oftast styrt till det så att jag kunnat börja med korta stunder och öka på. Fånigt kanske? Men jag kör på inskolning på ensam hemma i lugn takt. Så har det aldrig varit problem heller. Hon är så trygg i sig själv. Nu gick det väldigt fort från att ha sällskap av både två andra hundar OCH Jenny till att vara ensam både förmiddag och nån/nåra timmar på eftermiddagen. Back to bara förmiddag under nästa vecka så får vi se sen hur det går.

Hon är ju inte stressad när jag kommer hem heller. Bara glad. Så det är inget stressskällande utan bara missnöje. Jag veeeeeet att nåra av er säger "Ingen hund som är lugn skäller"... bla bla bla. Men eftersom jag VET att hon klarar sig hur bra som helst ensam så tar jag inte åt mig av moralkakor kring det här. Bara jag tar det piano i början så fixar hon det hur bra som helst. Det är alltid varmt i sängen när jag kommer hem. Så hon sover mest.

Det som hänt denna gång är att det gick lite för fort från sällskap hela dagarna till ensam nåra för många timmar. Inte för många heller, för totalt är det lite drygt 5 timmar uppdelat på två omgångar med lång rastning emellan. Så Jag vet att det komer fungera längre fram. Bra iallafall att vi kunde testa en annan lösning nästa vecka :) Sweet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar