torsdag 8 december 2011

Hela huset full med tvätt

Jag hade bokat tvättstuga idag. Skitbra! Det är tre maskiner, stora som cementblandare, två stora torktumlare och ett torkrum som är som ett lastbilsgarage. Mycket bra tvättstuga! Kan tänkas att jag kanske saltat liiiite på storleken... Men det är stoooort och fräscht iallafall.

Men. Det är bara tre timmars pass. Så missar man lite så hinner man tvätta väldigt mycket... men torka ganska lite. Och då behöver man väldigt många garderober och torkställningar uppe i lägenheten. Vilket jag har. Men nu är varenda dörr belamrad med halvtorra lakan och handdukar.

Jag packade ju upp en låda med sånt som varit nerpackad i många år och det doftade källare om det. Så jag tvättade igenom det och ska lägga in i linneskåpet rent imorgon kväll. Har bokat en till tid imorgon kväll,  lika bra att köra ett lass till med joks som kan behövas fräschas till.

Har inte hunnit packa upp nåt idag. Måste försöka imorgon att hinna lite sånt mellan alla hundra lakan som jag ska vika. Men nu sova! Hejpa!


Published with Blogger-droid v2.0.1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar