tisdag 31 januari 2012

Längst bak i bussen!

Idag hörrni! Jag revolterar... jag satte mig längst bak i bussen. SÅ busig och tuff har jag inte varit på länge. Dom platserna är ju vikta för de populära ungdomarna. Men idag intog jag dem, la upp min påse på sätet bredvid och kände mig bara såååå tuff. Mooooahahahaha!

Eller inte. Jag kom på idag att det är ju så sjukt, hela den där grejen. Eller alltså jag har kommit på det förut, för länge sen... men nu tänkte jag att det ÄR verkligen sjukt. Man ska väl, i vilken ålder man än är, kunna sitta vart man vill? Ja det ska man! Om jag får barn nån gång ska jag lära honom eller henne att man får sitta vart som helst i bussen. Så det så!

Appropå det så drömde jag om att alla mina kompisar var gravida, gick med sina magar i vädret. HELA tiden. Överallt. Så malliga. Och det är man väl när man är gravid. Men jag var ledsen eftersom jag inte var gravid. Ja så kan det vara. När jag vaknade trodde jag att jag skulle se gravida magar hela vägen till jobbet. Men det var inga bebismagar vad jag kunde se. Mest vinterklädda skolbarn.

VET NI förresten?? Jag kom på en sak nu. Det är en tjej som alltid går på bussen i stan... Vad kan hon vara? Kanske 12 år? Max, inte mer. Men svårt att säga om hon är mycket yngre. Eller jo... kanske 10-11. Hon är VÄLDIGT medveten om sitt utseende. Hela vintern har hon kommit på bussen med sin luva på jackan uppdragn på huvudet. Håret VÄLDIGT precist stylat där det sticker ut. Hon står och speglar sig i fönstret för att rätta till luva och hår... Idag hade hon bytt ut luva till en mössa. På mössen stod det:

"Women are bitches"

Jag känner lite så där... är det verkligen ok? Vad säger föräldrarna om det? Jag vet inte, men det var faktiskt inte helt tyckte jag. Små barn ska väl inte ha såna där uttryck på sina kläder? Dom kan ju aldrig fatta på riktigt vad det står?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar