lördag 7 januari 2012

Nu ska jag tala om!

Att finns det NÅT som kan göra mig så där galet tokigt arg... då är det när plugg, skruv eller bits inte passar bra ihop. Och lägg på att batteriet i skruvdragaren är slött... MORR!

Idag skulle jag sätta upp min klädhängare... Fixade hål, tryckte i plugg. En speciell plugg som blir som en boll inne i väggen = sitter väldigt bra även i gips. Men kruxet är att hålet i gipset får inte vara för stort, för då snurrar pluggen. Men det får inte vara för litet heller, för då viker sig pluggen när man slår in den. Den är inte som vanliga pluggar utan lite vek på mitten. Jaja... skit samma. Pluggen kom på plats. Sen upp med hängaren och i med de långa skruvarna. Med denna plugg är det viktigt att skruven går igenom ordentligt och griper tag i botten på plyggen, det är det som är hela grejen. Nu hade jag räknat ut att det skulle funka.

Ena skriven drog fint... men den andra tappade lite när jag drog in den...det kände jag i skruvdragaren. Svårt att förklara men man känner i skruvdragaren om det känns bra :) Nu kändes det INTE bra. Så jag fick lossa igen... Och ser då att hålet gått upp lite och pluggen snurrar. Blir toookig! Har bara en plugg av större modell, den kräver dock en längre skruv. Vilket jag inte har.

Så jag få åka och köpa två skruvar modell LÅNG. Väl hemma igen så ska jag slå i den lite större pluggen... då är det en regelj-vel precis i kanten på hålet! Så pluggen går inte i. Bara att märka upp igen, förborra med liten borr och dra i den skruven i regeln, vilket är ju kanon.... eftersom då sitter den bra. Den andra skruven fick jag göra ett nytt hål till och sätta ny plugg.

Däremot hade jag ingen bits som var klockren... för spåret/krysset i skruven var lite större än vanliga skruvars... så innan jag hittat en bits som var ok och innan allt var på plats hade jag yttrat många fula ord.

MYCKET irriterande när saker och ting inte funkar!

1 kommentar: