tisdag 24 januari 2012

Surkärring :)

Hahahaha! Jag börjar bli en sån där surkärring! Shit vad roligt! Hör här:

Idag på bussen. Jag kommer på och det är ganska mycket folk. Jag tycker mig se en plats på tredje sätet bakifrån, långt bak. Går bak i bussen, killen som sitter på innersta sätet sitter på snedden med ena benet uppdraget på det andra sätet. Jag tvekar en halv sekund. Sen växer hornen. Han har en kompis framför sig, verkar det som iallafall. Och en i stolen bakom. Killen i stolen bakom har sin väska på sätet intill sig. INGEN av dem gör nån ansats att maka på sig så jag får plats. Hornen växer...

Jag: Går det bra att sitta här?
Han: *stirrar lite smått flinande tillbaka*
Jag: Eller du kanske har ont i benet?
Han: *stirrar och flinar bredare*
Jag: Jag tror bestämt att du är lite trasig, eller har vax i öronen. *tar tag i hans ben och föser ner det*
Han: Meh... vad fan gör du *lite småstöddigt*
Jag: Titta vad bra det gick, nu kan vi sitta bredvid varann hela vägen, det var väl fint?
Han: *rodnar och tittar ut genom fönstret*

Paus. Sen svänger bussen in vid en skola bara två hållplatser senare. Han gör sig redo att gå av.

Han: Ursäkta mig...
Jag: Jasså nu går det bra att säga ursäkta? *lite spydigt*
Han: Förlåt.
Jag: Det är ok, hoppas ditt ben blir bättre snart! *avslutar givetvis i en överdrivet positiv ton och ler*

När dom gått av så hör jag hans kompisar skratta högt åt honom. HAHAHAHAHA! Shit vad roligt!

Nu får vi bara hoppas att jag inte möter dom där tre i en mörk gränd nån gång. Då är jag nog rökt :) Men visst fasen var det lite roligt!?

1 kommentar:

  1. Nä Kattis...det där var inte lite roligt....DET VAR JÄTTEROLIGT! Ha ha ha ha!

    SvaraRadera