söndag 15 januari 2012

Om man bara mindes från gång till gång

Igår fyllde Jenny år. Hon hade ställt till med fest och det blev en helkväll med god mat och trevligt sällskap. Härliga skratt och samtal inpå morgonkvisten. Tack Jenny för en härlig kväll! Och tack alla ni andra oxå så klart!

En sak bara... hur kommer det sig att vi tyckte att det var en bra idé att sitta uppe och prata till närmare halv sex? Och hur kommer det sig att man inte minns från gång till gång hur risig man är dagen efter? Nu drack vi inte så mycket ändå... men det är av nån underlig anledning MYCKET tuffare dagen efter nu för tiden. Mycket märkligt.

Sen är det mycket märkligt oxå att det första jag tänkte efter att jag vaknat igen efter 4 timmars sömn var: "Herregud, nu har hela förmiddagen dagen gått... Jag måste gå upp nu så jag kan sova ikväll sen." Jag tror bestämt att jag är vuxen. Eller vad tror ni?

Nu sitter jag i soffan med Blessin sovande intill mig. Vi softar och kollar lite tv. Lite sliten och kommer nog sova som en bebis inatt... men väldigt nöjd med helgen. Frågan är bara om man ska prioritera att kolla på Bones sen eller inte. Tror jag struntar i det faktiskt.Tar nog en prommis med Blessin och sen hoppar i säng.

Måste ladda in en ny bok i mobilen, den jag har fungerar inte. Det är nåt skumt i hur filerna är döpta, mobilen plockar spåren galet. Så jag får byta bok. Har nog nån liggande som jag vill läsa, så det finns nog nåt som funkar bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar