lördag 21 januari 2012

Jag tror den är lite trasig?

Den häringa pinschern jag har... jag vet inte men nåt är inte riktigt som det ska.


Det här är ändå inte så galet som det brukar kunna vara! Hon brukar vimsa runt ännu mer. Springer åt olika håll med hela baken i luften. Vickar fram och tillbaka. Jag har försökt fånga det på film förut, men det är svårt att hinna med. Nu försökte jag få fram beteendet genom att gå vänster nära de där grenarna... hon brukar hålla på precis vid det stället. Men hon drog sig åt andra hållet... och bjöd upp till dans!

Gör era så där? Hon håller mest på just på vintern när täcket är på. Sen på sommaren om det är olja eller bensin på vägen... så jazzar hon runt oxå. Eller nylagd asfalt. Men vintern är värst :)

Givetvis är det ju nåt som doftar och smakar gott på detta ställe, det ser man ju långt innan hon smaskar i sig det. Med det behöver inte vara nåt ätbart för att hon ska köra igång. Tokis!

På detta klipp ser man att det kan hända lite när som helst. Hoppetiskutt!


Förlåt det knarrande ljudet... det är lite kallt idag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar