måndag 9 januari 2012

Soffproblematik

Ok, ni är ju väl införstådda med min soffa, eller hur? Hur jag letat efter just en sån... och lyckades hitta två billigt? Det vet ni ju. Och ni vet hur nöjd jag var med dem va?

Nu ska ni få höra... jag hade en liten tanke om att jag skulle behålla båda och möblera med dem båda. Men så gjorde jag ju det och det kändes inte bra. Det var inget vidare bekvämt att sitta på snedden i dem alls och jag bestämde mig för att ha bara en.

La ut den på Blocket, huggsexa om den till ett bra pris. Så den som jag skulle säla är nu såld, köparen kommer och hämtar ikväll. Ok, so far so good. Men så var det tv-kväll i lördags... och jag inser att soffan är ganska obekväm överhuvud taget. Går inte att sitta så skönt... går inte allas att ligga skönt. Vad göra?

Kuddar och filtar lades i soffan = det blev bättre. Men soffan i sig är inte skön. Faktiskt så är den inte det. Jag sitter där och tänker att jag älskar soffan. Och hatar den lite grann med. Den är ju så himla fin, skitsnygg verkligen. Men inte alls bekväm. Jag gillar ju inte skinnsoffor alls egentligen! På riktigt, jag gillar inte skinnsoffor! Och nu har jag en skitsnygg... som inte är skön. Dilemma!

Johan säger: Sälj båda och leta nåt nytt!
Tiina säger: Behåll båda! Du kommer aldrig hitta lika fina igen!
Mamma säger: Behåll den ena nån vecka till och känn efter på riktigt. Så gör du inte ett till misstag.

Jag själv säger: Gå på magkänslan du hade första gången du provsatt just denna soffa på Ikea... "Den är inte vidare skön, sån här kan man ju inte ha."

Är det alltid så svårt att vara vuxen och ta vuxna beslut? Men min mamma är vuxen :) Jag behåller ena soffan en vecka till och lägger ut den till nästa helg om det fortfarande inte känns bra. Så får det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar