tisdag 10 januari 2012

Kallt i Dalarna

Imorse när jag vaknade kändes det som en bra dag! Ibland kan dom där känslorna spela en ett spratt... men det vet man ju inte så där på en gång. Blessin som alltid är på G när klockan ringer fick sin frukost och så klädde jag på mig för att gå ut. Var lite lat så jag tog inga långkalsonger... BIG misstake kände jag när jag kom ut. Vi gick en av våra vanliga rundor. Dte gick lite segt... men anledningen var att Blessin var så himla glad :) Hon skuttade och gjorde rusningar i snön så jag ville lixom inte avbryta henne för att komma vidare på promenaden. Det är så härligt när hon ärsån där. Det hör inte till vanligheten på just morgonprommisen.

Så det tog lite för lång tid med prommisen. Och kall om låren vart jag med... långkallingar hade inte suttit fel! In i duschn när jag kom hem... frukost... klä på mig... fixa håret... SHIT vad klockan gick fort! Bestämde mig för att ta en senare buss, dom går ju med bara 20 minuter emellan. Fixade ihop matlådan och sen till bussen. Fick vänta, den var sen. Ganska mycket sen. Och proppfull. Jag menar, verkligen proppfull. Så kom vi ner på stan. Jag visste inte om min buss till jobbet redan gått... det verkade lite så. Och om det inte gjort det så var den oxå väldigt sen. Dessutom skulle alla dessa människor som var på första bussen med min buss oxå troligtvis.

Jag bestämde mig för att gå sista biten till jobbet. KALLT om låren! Shit pommes... ilade i muskeln och skinnet. På jobbet är det varmt och skönt... men det tar tiiiid att bli varm i fläsket igen. Huvva!

Så den där känslan när jag vaknade fick jag sota för... var för fasen aldrig positiv när klockan ringer... du får sota satan för det senare ;)

Hur kallt det är? Jaaa... det var väl ca 8 minus tror jag. Inga isbjörnar eller pingviner...

HÖRRNI! Jag har tänkt på en sak (igen). Det här med pingviner och isbjörnar. Dom lever ju på olika poler, det vet vi ju. Eller alltså, så är det ju. Men jag har funderat på en sak... Om man skulle ta alla isbjörnar och flytta till andra polen och ta alla pingviner och flytta till isbjörnarnas pol... skulle dom komma viljse då i vattnet? Försöka simma hem? Jag tänker att det blir hemst långt för dem att simma då. Och tänk vad mycket tok som kan hända på vägen hem igen.

Eller tror ni att dom stannar där dom är och tänker "Yeah, miljöombyte!"?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar