torsdag 12 januari 2012

Än så länge går det med pincett

Om typ två veckor fyller jag år. Passerar över gränsen att fylla halvvägs till 70. Japp, jag fyller 36. Ingen ålder på en trähäst (eller hur man nu säger). Bra vin blir bättre med tiden. En mogen ost är godare än en hushållsost (eeehhh... ok den hittade jag på själv!). Men iallafall. Jag inser att det gråa håren blir fler. Det stör mig lite. Egentligen har jag inga problem med gråa hår. Bara dom inte sitter på mitt huvud.

Innan kryssningen i höstas så färgade jag ju håret, det blev bra. Förutom den där incidenten med färgen i pannan då :) Men det gick ju bort iallafall. Men håret blev bra! Inte så stor skillnad egentligen, men lite. Det var ju inte för att täcka de gråa håren, för dom syns knappt. Utan det var för att känna mig lite fin :)

Här om dagen så satt vi på fika och då kom jag på det här med gråa hår. Tog upp det och frågade helt sonika "Hur ska man göra? Plocka dem eller färga? Eller låta dem vara bara?" Svaret kom direkt: "Absolut färga eller plocka!!" Männen var eniga, det skulle inte låtas vara, absolut inte. Det var inte alls ok att en tjej i min ålder skulle låta håret bli grått, om än bara sparsamt.

Så då var det bestämt. Tur att jag än så länge kan plocka dem med pincett. Det håller ju inte så många år till, så sen får jag väl börja färga då... det är inte lätt att vara kvinna hörrni! För ingen gnäller väl på George Clooney? Eller va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar