torsdag 5 januari 2012

2012 horoskop och nåra funderingar

Det är ju alltid roligt att läsa horoskop, här har vi ett som verkar ganska bra! Förutom krisen i karriäern då :)

Under första halvåret kan det krisa med karriären, men det vänder till det bättre efter sommaren. I övrigt ett roligt, rörigt och romantiskt år.
Kärlek. Året börjar mycket bra men det bästa med 2012 är egentligen den långa romantiska perioden från april till juli. Vårkänslor som varar riktigt länge.
Pengar. Det är mycket möjligt att din inkomst förbättras men det blir på ett annat sätt än du tänkt dig. Kanske är det en hobby som plötsligt blir lönsam.
Dina lyckodagar: 2 februari, 15 juni, 8 oktober

Känns väl ganska ok? Eller? Jag tycker det :)

2:a februari är en torsdag, undrar just vad som händer då... Återstår att se. 

Jag har förresten en lite fundering igen. Denna gång inte så avancerad eller så. Men lakan. Ni vet underlaka och påslakan. Varför görs dom inte i sån där gedigen kvalitet längre? Dom allra bästa lakanen som jag har är de som jag fått med mig när jag flyttade hemifrån. Dom är i superkvalité och ser ut som nya (nästan). Såna som jag köpt senare är lixom tunna och inte alls så där fina i kvalité. Och då har jag inte köpt billiga lakan, för jag tycker det är saker som är värt att satsa en slant på.

Det är ingen prdning på lakanen nu för tiden.

Sen har jag en annan tanke. Sån där spisvakt. Ni vet en timer som man har till spisen. Är det dyrt? Och framför allt: Är det att erkänna att man är gammal att ha en sån? Eller kanske är det rent av så att det är ett bevis på medvetenhet?

Jag är lite dålig på att komma ihåg att slå av plattan när jag har lagat mat. Sån har jag alltid varit. Ganska dålig egenskap faktiskt. Men så är det. SÅ många spislock som jag bränt upp. Nu för tiden har jag inga spislock. Det är ingen bra grej i mitt hem. Som förbrukningsvara. Fast inte så användbar förbrukningsvara. För jag tycker egentligen inte att det är så fint. Eller jag tyckte det förut. Men inte nu. Och då känns det så där att hålla på och bränna upp dem hela tiden.

Men en spisvakt tycker jag att jag borde ha faktisk. Så det inte bara är locken jag bränner upp.

1 kommentar: