fredag 13 januari 2012

Tjenis penis

Idga är det den 13:e och fredag. Fredagen den 13:e. Sägs att det är en dag full med otur... men jag tror inte det jag. Tror hela grejen är en myt och att man kan ha tur just idag. För om alla andra tror att dom ska ha otur... då är dom försiktiga med både det ena och andra. Så då håller dom sig ur vägen... Då är det större chans för mig att ha tur. Lyckas med nåt eller få tillfälle till nåt. Helt övertygad.

Idag har hundvakten en tenta, lycka till Karin!!! Så jag måste åka hem på lunchen och jobba eftermiddagen hemifrån. Det går ju bra det med. Helt klart. Bara lite trist att inte umgås med kollegorna hela dagen. Det är ju det som är så sjukt här. Sjukt bra alltså! Att vi trivs så bra ihop och har så trevligt på jobbet. Jättemysigt.

Funderar på att handla en snabbis på vägen hem. Behöver komplettera lite i kylskåpet.

Vet ni! Jag var inne på SJ:s biljettförsäljning igår. Minns ni att tågen var inställda på annandagen då jag skulle ta mig hem från Uppsala till Borlänge? Min morbror körde hem mig sen... den minns ni va? Den biljetten jag hade skulle jag få tillbaka pengarna för. Men jag har dragit mig för att gå och fixa det. Jag har tänkt att det säkert är nån jävla hållhake på det hela och att jag inte alls får tillbaka pengarna för den. Men det var närmare 300 kr så egentligen så tyckte jag att jag inte bara skulle skänka dem till SJ.

Så jag tog mod till mig och gick dit igår. Dialog som följer:

Jag: Hej, jag skulle vilja fråga en sak... jag skulle ha åkt från Uppsala till Borlänge på Annandagen. Men tågen blev ju inställda då. Hur gör jag nu med biljetten, får jag tillbaka pengarna och så där?
Hon: Javisst, har du bokningsnumret?
Jag: Japp, i telefonen... vänta lite... *säger bokningsnumret som står i sms:et, mobilbiljetten*
Hon: Ok, jaha... *paus* (nu laddar hon för att säga nåt otrevligt! tänker jag...)
Jag: Jag var lite osäker eftersom jag bara har en mobilbiljett...
Hon: Det är en resehandling som alla andra. *hon ler*
Jag: Jaha! Vad bra då. (jag vet ju det egentligen, med det känns som att det ALLTID finns nån hake med sånt där)
Hon: Så där, om du skriver på här så sätter jag in pengarna på det kort du betalade med. Bra va?
Jag: Jaha... var det så enkelt? Jag som dragit mig lite för att gå hit.
Hon: Så enkelt är det, varsågod här är ditt kvitto. Här ser du vilket kort pengarna har satts in på.
Jag: Tack så mycket!
Hon: Ha en trevlig kväll!
Jag: Detsamma!

Tänk att det kan gå så smidigt! Hur ofta händer det? Även om det denna gång inte var så mycket pengar... men ändå. Man måste ju inte GE bort dem för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar