torsdag 2 februari 2012

Tre saker

Ok, idag har jag tre saker.

ETT - Lakan. Jag har insett att jag behöver underlakan. För jag har inte så många. Jag har kanske 6-7 st. Ett par av dem är inte underlakan utan överlakan. Ni vet såna där som man bäddade med förr. Underlakan under, sen ett överlakan och en filt. Överlakanet har en fin kant som man viker ner över filten. Ni vet vad jag menar va? Dom använder jag som underlakan ibland. Dom är ju bara så underbart sköna i kvalitén. Sen har jag nåra underlakan i konstiga färger som inte passar till nåt påslakan. Sen finns det ett par vita. Ett av de vita är dubbelsängslakan. Det kan man vira ett par varv runt madrassen :) Ganska slitet dock. Så det håller inte så länge till. Sen är ett dra-på-lakan. Med resår och grejer. MYCKET bra!

Jag har kommit på att jag är en dra-på-tjej. Jag vill ha dra-på-lakan! Det är min grej. De andra knölar sig ju bara HELA tiden. Jag vispar ju runt som sjutton i sängen och då blir det korvigt i lakanet. Gillar inte! Så jag har bestämt att jag måste uppdatera lakan-parken. Så är det.

TVÅ - Min telefon är på väg att ge upp och det stör mig som fasen! Jag fick den ju för 1,5 år sen och jag vill INTE byta. Men jag tror att jag måste. Det fungerar dåligt med nya appar och så där i den. Verkar som att telefonen helt enkelt har för dålig prestanda för de nya apparna och programvarorna. Fick sitta och radera en massa saker för att få in en bok som jag vill ha i telefonen. DET är en sak. Men det värsta är att för varje dag som går så har Facebook fungerat UNDER ALL KRITIK! Jag blir ju toookig. Det fungerar hjälpligt att se det andra skriver. Men så fort jag ska kolla på nån kommentar eller nåt så laddar den bara... laddar och laddar. Händer inget mer.

Jag är inte tålamodets drottning i dom lägena. Det bara SKA funka. Så igår avinstallerade jag uppdateringen jag gjorde innan jul. Den gamla funkar bra nu. Men det stör mig GRYMT att jag inte kan ha den nya appen. Den är både snyggare och bättre funktioner på. Om dom nu fungerar vill säga. Så jag undrar om jag helt enkelt måste investera i en ny telefon. Det känns bara så evinnerligt trist! En telefon ska väl hålla mer än 1,5 år??

Skitappar! Jag gillar ju min telefon... egentligen...

TRE - Bubble Bust. Mamma är beroende. Wordfeud, släng dig i väggen säger jag bara. Bubble Bust är nya knarket. Hon spelar i pausen på tv, hon spelar när som helst. Vänder jag ryggen till så tar hon upp telefonen och spelar. Hon blir som i sin egen lilla värld. Om man pratar med henne så är det som om hon sakta glider ut ur Bubble-dimman och tittar upp på mig med tom blick... "Va sa du?" säger hon och kommer sakta tillbaka till verkligheten. Så får man upprepa vad man vill ha sagt. Håller man inte hennes intresse då ser man fingrarna sakta börja pilla med telefonen och så förlorar man kontakten sakta.

I morse visade hon stolt upp telefonen och sa: "Jag fick GULD!"

Mitt svar var bara leende... "Vad bra mamma." Sen gick jag till jobbet och hoppas att hon kommer ihåg att äta och klä på sig. Kan se henne motvilligt lägga ifrån sig telefonen och snabbt kliva i sina kängor, dra på sig mössan och hänga jackan på axlarna över nattlinnet. Sen springer hon ut med Blessin i kopplet. SNABBT klarar dom av lunchpromenaden och sen skyndar hon sig in för att åter igen försvinna in i Bubble Bust-världen.

Mamma, jag älskar dig :) Du är underbar med ditt spel! *kraaam*

1 kommentar:

  1. Älskar dig också! Jag ska skärpa mig :-) Jag har klätt på mig nu !!!

    Maken klagar också, så går det när man blir sittande på landet och inte har något att göra.

    Kram

    SvaraRadera