tisdag 28 februari 2012

Ljuset! Jag ser ljuset!

Nu är det ju bara slutet på februari än så länge men det känns ändå som om vi går mot ljusare tider. Eller det GÖR vi. Men det är faktikst väligt trevligt att gå till bussen och känna att det är ljust. Inte helt ljust men ändå på god väg. Och det gör iallafall mig piggare och lite mer rak i ryggen. Det finns en känsla av hopp i ljuset tycker jag.

Det stod i tidningen att våren är på starkt intågande och att den kommer tidigt i år. Den är så välkommen :) Vore härligt med en lång solig vår och en normal fin sommar. Måste köpa mig en liten, bra ryggsäck. Om jag ska börja gå mer till jobbet och Blessin ska gå med mig så kommer jag behöva en liten smidig ryggsäck. Matlåda, tuggpinnar, bajspåsar och läppstift. Jag menar, det finns ju mycket som man behöver :) En bra funktionsjacka skulle jag behöva oxå, som andas. Och som håller vinden ute lite grann. Märker det när jag går nu med vinterjackan. Den är ju vark och skön, men andas väldigt dåligt. Så jag får kika på det där.

Vi fick en jacka från jobbet i julklapp. Den hade löstagbart fleecefoder och i helgen så tog jag ur det för att se hur den var utan foder. Och kanske att den kan fungera. Jag bara tycker det är sådär roligt att ha kläder med företagets namn på. Men till och från jobber funkar ju. Får se om det kan fungera med den jackan.

Hur som helst, underbart är det att våren snart är här. Och jag har ju en massa saker som händer fram i vår! Vi ska med jobbet till Riga, 3 dagar. Ska bli kul! Det är fler kontor som åker ihop. Blir nog kanon tror jag! Sen bara två veckor efter den resan ska jag och Jenny till Köpenhamn. *klappar händer* Kommer bli en fin vår, inte bara för resorna utan för att det bara kommer det :) Sen är jag övertygad om att det kommer hända mer som jag inte vet om än. Men jag känner det på mig, det blir en sån där vår som man kommer minnas... övertygad om det! *tumme upp*

Jag hade ju tänkt att ställa ut Blessin en del i år. Men jag börjar fundera på om det är värt det? Vad har hon och jag att bevisa? Ingenting. Och det är ju roligt att ställa ut hund, det är det ju. Men jag tänker lite så där... till vilken nytta? Lägga massor med pengar på att åka och ställa ut Blessin? Vet inte om det känns så betydelsefullt. Tror kanske att vi fokuserar på nåt annat hon och jag istället. Kanske kan vi testa lite viltspår istället? Det vore väl skoj? Blessin är inte så himla bra på det... *fniss* Hon jobbar ganska osjälvständigt, behöver mycket stöd av mig. Men vad sjutton, det går väl att jobba på.

Tror vi båda skulle tycka det var kul att göra nåt annat tillsammans. Eller... för Blessins del fungerar ABSOLUT köttbulleficka och vänstervarv! Hon älskar det! Men jag tänker lite på min egen motivation. Det är lite tråkigt att inte kunna vinna nåt speciellt. Vinnarutställningarna, ja det kanske kan vara nåt. Men i övrigt? Usch ... vad tråkig jag känner mig. Men alla dessa tusenlappar... dom går väl att lägga på nåt annat känner jag. Resor, dejter, läppstift och nagellack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar