fredag 24 februari 2012

Ny bok i örat

Japp, då var minnet i telefonen utbytt och ny bok inladdad. Bra bra, och den nya boken verkar bra den med. Gick och ka mig tidigt igår och slog på boken. Somnade ifrån den :) Fick söka mig tillbaka sen i morse. Alltså den låg ju inte på hela natten. Jag stängde nog av den nån gång där vid 22-snåret. Men då hade jag redan sovit en stund. Så det var nog väl behövligt.

Igår på dagen var det srålande sol och till och med lite kvitter från fåglarna. Det blåste en del och när jag gick hem från jobbet var det GRÖNT på gräsmattorna. Ehhhh... ok? Så fort lixom? Ja, det var ju inte vårgrönt med ni fattar, gräset var framme. Vintern kom lixom aldrig på riktigt. Och nu håller den på att dra sig tillbaka. Men ok, det börjar ju bli ljust och det är väl dags för vårkänslorna att komma krypande. Men än är det en bit kvar så klart.

Ikväll blir det lugna gatan känner jag. Har lite jobb för klubben att greja med. Men i övrigt blir det soffan och lite tv kanske. SKÖNT.

Under helgen blir det en massa fix. Kanske sy lite, handla och laga mat, städa, njuta av det fina vädret (om det blir något) och bara ta hand om Kattis. Tror att det är en bra helg för det. Har ju haft mammas matlådor i frysen sen hon åkte hem. Eller alltså, inte mammas bara :) Vi lagade mat och det blev lite matlådor. Perfekt att plocka av i veckorna ju! Så nu behöver jag fylla på.

Tänkte mig fixa en tacogratäng, nån gryta, lite fisk om jag hittar nåt bra på affärn och så kanske lite köttbullar eller biffar. JA! Lite grekiska biffar i tomatsås, det får det bli. Mums! Bra mat-låde-mat är inte alltid helt lätt. Köttbitar blir inte roligt... ris, pasta och potatis blir inte heller så roligt. Inte för att jag äter det. Men ändå. Man får tänka till lite. Så det blir bra mat att värma oxå.

Kuligt att ha en hel helg till bara mig själv. Inga måsten, inget bokat utan bara roligt att göra saker som jag vill och har lust till. *tumme upp*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar