måndag 20 februari 2012

Ledig

Plötsligt händer det! Det säger ju alla och det gör nog det :) Men inte alltid. Och visst är det helt ok hörrni, för då var det inte meningen.

Tänkte inte gå in på detaljer, men för att ni ska slippa vara så nyfikna... Jag mailade och frågade rakt av. Vad? Vem? Jo dejten så klart. Jag gillade det jag såg, upplevde och kände i fredags. Och istället för att leka katt och råtta och vänta på "rätt dag" att ta nästa kontakt så mailade jag igår. Jag berättade hur jag kände och frågade om hur han kände.

Och tyvärr, det är så att han inte känner likadant. Trist, men helt ok :) Så det där med att gammal kärlek aldrig rostar, det får vi nog omvärdera lite grann hörrni. Det är 20 år sen och vad vet man om kärlek när man är 15? Men man måste våga för att vinna och ibland är det så att man vågar och ändå inte vinner. Men är man inte med och spelar kan aldrig "plötsligt händer det" slå in heller.

Han kommer nog alltid finnas som ett fint minne hos mig och det hoppas jag att jag gör hos honom oxå. Men hur mycket ni än ville att det skulle bli en sån där söt historia om hur jag hittade min högstadiekärlek igen så... ledsen att meddela att det inte blir nåt av med det.

Så nu får vi blicka framåt hörrni! Det är ju snart vår och vad sjutton, det kan ju inte bli annat än en fin vår :) Ljuset och solen kommer göra huden lite mer glänsande och ögonen piggare. Så hur var det nu igen tjejer... Kryssning eller?? :D

Tack för alla glada tillrop och hållna tummar, kram till er :) Jag tänder skylten "LEDIG" på taket till taxin igen, är en erfarenhet rikare och har ett fint minne till att lagra i livet.

*fniss*

3 kommentarer:

  1. Du borde ha en "heja"-knapp också :-).

    Heja för att du vågade gå på daten och heja för att du vågade fråga om nästa steg! Nu är det bara att fokusera på framtiden mdd ett par pauser för att njuta av minnen. Heja, heja, heja!

    SvaraRadera
  2. Du borde ha en "heja"-knapp också :-).

    Heja för att du vågade gå på daten och heja för att du vågade fråga om nästa steg! Nu är det bara att fokusera på framtiden mdd ett par pauser för att njuta av minnen. Heja, heja, heja!

    SvaraRadera