tisdag 28 februari 2012

I have a confession to make

Alltså. Jag tror jag kommer bli så himla mycket snyggare. Varför? Jag tar det från början.

Jag har passerat över gränsen. Gränsen mot 40-trecket. Och det är väl i princip ingen fara. Jag trivs med vem jag är och så där. Men rynkorna. Dom kommer smygande... har inte tänkt på det så mycket. Men nu kommer dom. Grejen är ju att det är oundvikligt. Och det stör mig. För inuti mig är jag inte rynkig. Alltså jag KÄNNER mig inte rynkig.

Igår var jag på Kupolen för att köpa ny ansiktskräm. Frågade lite försynt om hur jag skulle välja... gick på en affär som har massa olika. Hon tittade länge på mig och frågade vad jag använde idag...

Jag: Jaaa... nu ska vi se... den här. *pekade på den jag använder just nu*
Hon: Ok... *lång paus* den... den är ju för lite yngre hud.
Jag: Jaaa... jag har ju varit yngre... *försökte skoja*
Hon: Mmmm... *fundersam* Jag tror du skulle behöva nåt för lite... äldre hud.
Jag: Jasså du tycker det?
Hon: Jaaaa... den här tillexempel, den har *berättar om en massa ämnen och grejer som tydligen ska vara bra*... Vad tror du om det?
Jag: Ja, säger du att jag ser gammal ut så kanske jag behöver såna där prylar i fejset.
Hon: Jag menade inte så, men du är ju inte... ung... i huden menar jag.
Jag: Det var ett finare sätt att säga att jag är gammal! *skrattar och visar att jag faktiskt skämtar*
Hon: *skrattar nervöst* Jooo... du har ju lite fina linjer...
Jag: Ok, men vad kostar en sån där då?
Hon: 395:-
Jag: Nehe du, det blir det inget av med. Inte kladdar jag på nåt i fejset som kostar mer än oxfilé per kilo! Man tvättar sig ju två gånger om dygnet. Nej icke!
Hon: Jaaa... men det är vad de bra krämerna kostar... Det finns ju lite billigare oxå...
Jag: Då tycker jag att vi kikar lite på nån sån.
Hon: Men då kanske dom inte riktigt lika bra mot linjerna.
Jag: Haha... det där går jag inte på. Hade nån kommit på ingrediensen som gör att rynkorna försvinner så hade det inte funnits en uppsjö av olika krämer.
Hon: Nej, du har rätt... här har vi en kräm som du kanske gillar.
Jag: Ok. "Anitwrinkle". Det går utför nu!
Hon: Det brukar göra det. Så småningom.
Jag: Ok, jag får väl ta den då. Tack för hjälpen!
Hon: Ingen fara, bara roligt att prata med dig.

Så jag har inhandlat min första antirynk-kräm! Det är min bekännelse! Huvva... nu går det utför för kärringen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar