måndag 7 november 2011

Vilken del var det du inte förstod?

Telefonen ringde. Konversationen som följde:

Hon: Hej, jag ringer från postkodlotteriet. Har du tid en minut?
Jag: Nej, jag har inte det och jag är inte intresserad av att köpa några lotter heller. *i trevlig ton*
Hon: Då kan jag fortsätta direkt till mitt erbjudande. Det är så här att i januari så har Postkodlotteriet ett speciellt ebjudande...
Jag: Ursäkta mig, men vilken del i ''jag är inte är intresserad'' förstod du inte? *avbröt henne irriterad*
Hon: Men jag tänkte att du kanske ville...
Jag: Nej tack. Och jag vill inte att ni kontaktar mig igen.  *bestämd*
Hon: Ok men...
Jag: Hörde du inte vad jag sa?
Hon: Då får jag önska dig en fortsatt trevlig dag!
Jag: Tack detsamma.

Ridå.

Jag blir tooookig! Hur svårt kan det vara???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar