tisdag 8 november 2011

Bolla lite med kollegorna?

Idag vart den en väldigt underlig fikarast. Vi pratade sex. Men inte så där rakt på sak. Här kommer nåra korta utkast:

Tiina: Det är ju väldigt roligt hur det kan betyda olika på olika språk. En kompis till mig som jag bodde med i London hade fixat en dejt. Han själv var från Wales och sen var det väl inte helt klart vartifrån hans dejt var. Men hon hette Pippa.
Jag: Hahaha... det var roligt!
Tiina: Ja, han hade en dejt med Pippa! Hahahaha... vilken icebraker... "Vet du om att ditt namn betyder knulla på svenska?"
Jag: Hahahahaha! Men är det inte ett svenskt ord som betyder knulla på norska?
Per: Pula.
Jag: *gapskrattar* Just det! Jag ska hem och pula med rabatten... hahahaha!
Teo: På danska säger man bolla.
Tiina: Hahahaha! Ska ringa och bolla lite med min chef...
Jag: Hahahaha! En kennelkollega kom hit en sensommar och skulle gå på "slut rea".
Tiina: Nu passade humorn dig va Kattis?
Jag: Jaaaaaaaaaaa..... *skrattar så jag gråter*

Ridå.

(förlåt för lite fula ord... men det var väldigt roligt när vi satt där... och det funkar inte att skriva nåt annat ord för just det "där"... FELÅT)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar