torsdag 24 november 2011

Det närmar sig!

Om exakt en vecka har jag fått nycklarna till min lägenhet! Då har jag varit där och städat lite. Torkat ur kylskåpet och städat toan. Det ska ju vara gjort, men det är alltid skönt att veta att man gjort det själv. Och torsdag kväll mästa vecka kommer mitt rum hos Jenny vara packat och lådorna travade på hög.

Fredag går flyttlasset från Sigtuna. Känns nästan lite overkligt. Är det verkligen sant? Och det är det ju :-) Och ganska häftigt! För jag har ju bott skapligt trångt länge innan jag flyttade till Jenny. Så det här ska bli kul! Jag kommer ha sååååå mycket att greja med... Kommer ta massor med tid, men blir väldigt bra!

Jag ska köpa lite grejer och ställa i lägenheten redan på torsdagen. Kanske baka lite flyttkaka? Kanske en saffransvariant av min gudomliga morotskaka? Vad tror ni? Som cupcakes? Vore inte det ruskigt trevligt? Stora och gula? Tåls att fundera på.

Sen blir det ett survivalkit oxå: tvål, toapapper, handduk, dricka, godis, babybel-ostar, engångsmuggar och kanske lite olika glödlampor.

Tänker att om lite plock finns så gör det allt lite enklare. Vi kommer ju troligtvis ändå att äta ute då, så nån mat behövs inte. Men lite andra grejjer är ju kanon att ordna med. Tanken var att köra alla grejer från förrådet till lägenheten först och sen se hur vi orkar göra med det som finns här. OM vi ids kanske vi kör dom här grejerna oxå, men det får vi se. Skulle kunna tänkas att vi är rätt trötta och slitna när vi burit klart det som är i förrådet. Men det visar sig!

Ok. Nu är det 7 dagar kvar. Pirrigt!


Published with Blogger-droid v2.0.1

1 kommentar: