tisdag 22 november 2011

Stockholmare

Det kom en inbjudan till en aktivitet på min mail från en kollega. Så här stod det:

"Studiebesök KP kl 13.00"

Jag svarade:

"Ja, det vore trevligt. Tror jag. Men kan en oinvigd få veta vad KP är för nåt?"

På fikat sen så tog min kollega upp mitt svar med alla som var inne på kontoret. Och jag satt lite frågande... Om jag uttrycker det milt: KP tillhör allmänbildningen. Åtminstone om man är från Dalarna.

KP är ett företag som är kännt världen över för sin framgångsrika industri. Företaget använder lika mycket el som hela Göteborg (inklusive stadens industrier.

"Kattis, nu ska du få lära dig något om Borlänge. KP är den största industrin i Borlänge. Kattis, KP är Kvarnsvedens pappersbruk."

Ok, ja det vet jag ju vad det är... säg det då!!

1 kommentar:

  1. Nä. Typ ingen säger KP. Alla vi andra, i den stora världen utanför Borlänge, säger Kvarnsveden. Hälsa dem det.

    SvaraRadera