fredag 4 november 2011

Om att arbeta med ingenjörer och hur det kan bli då.

På mitt jobb arbetar en massa ingenjörer som ni vet. Dom kan en massa saker som jag inte kan. Det är en aspekt. Sen är det så att vi har "go-fika" på fredagar. Nån bakar nåt gott till fredagsfikat. Det är den andra aspekten i dagens lilla huvudbry.

Idag var det Pers tur. Han hade bakat ljuvliga brownies! HELT underbart. Så fantastiskt goda! Givetvis ville jag ha receptet.

Dialog idag:

Jag: Men det här receptet bara måste jag ha!
Per: Ok, det ska du få.
Jag: Perfekt!
Per: Räcker det att du har det på måndag?
Jag: Baaaaahhhh... då kan jag ju inte baka i helgen... *skratt*
Per: Ok, jag ska se vad jag kan göra.
Jag: Tack!

Rätt var det var så plongade det till i vår chat. Per hade skickat en fil. Det här var filen:


Tack snälla Per. Det var väldigt snällt att du skrev ner receptet :)

Jag antar att jag får vänja mig med denna typ av respons när jag ber om något. Detta kan BARA hända om man tjatar på en ingenjör med lite för lite att göra på jobbet en fredag eftermiddag!

(Per hälsar att han tagit receptet ur minnet... så kanske har nån liten detalj blivit fel. Jag uppdaterar receptet på måndag när han kollat med sin regering där hemma.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar