onsdag 23 november 2011

Underbar känsla

Idag, eller egentligen igår, började jag med ett uppdrag som innebär att jag lägger över installations- och servicemanualer från word till Indesign. Ganska enkelt och bara att klippa och klistra i princip.

Det är manualer för ett företag som gör elektroniska produkter och därmed mest svagström. Det känns sååå häftigt! Varför? För att jag gör det jag tycker är allra roligast inom det här nya grafiska: redigering, ritar lite, grejar... Och det är ett innehåll som jag finner ett intresse i! Jag fattar vad det står, jag kan se logiken i anvisningarna och jag kan förstå specifikationen. På så sätt kan jag ju se vart man behöver justera lite så det blir mer tydligt till exempel. Det är inte bara text... Innehållet betyder nåt för mig oxå.

Ja, ni tycker kanske att det låter fånigt... Men det är faktiskt väldigt stimulerande att göra det man tycker är allra roligast trots att man är ganska grön, kunna tillföra en massa egna erfarenheter och dessutom på arbetstid!

Om jag fick ge ett råd till nån som inte riktigt vet om denne trivs med sitt val av yrke skulle det vara: Våga prova nåt nytt!

Funkar det inte kan du iallafall inte vara bitter för att du aldrig provade. Och funkar det så kommer du troligvis sitta som jag idag... Vara glad och inspirerad på jobbet, lite tårögd av tanken att jag vågade men kanske framför allt hittat mitt rätta element!

Teknisk informatör. Jag undrar om det skulle kunna vara så att det är min bild som kommer upp på Wikipedia när man söker på det?


Published with Blogger-droid v2.0.1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar