lördag 26 november 2011

Bakat hela dagen

Nu e jag slut. Vi har bakat hela dagen. Jennys mamma lånade ut sin hushållsassistent och så var det tekakor och lussebullar på agendan. Vi började tidigt med tekakorna och det gick ganska snabbt. Sen tog vi hundarna på prommis och åkte och handlade mer mjöl. Hemma igen blev det lunch. Sen drog vi igång lussedegen. Två omgångar skulle vi göra men vi körde inte dubbelt i bunken. Svårt att hinna med att baka ut, jäsa och grädda i lagom takt. Så vi körde två omgångar. Nu är vi klara med disken.

Dom blev jättefina! Jenny ville ha dem små och jag ville ha dem stora så vi gjorde en sats med vardera. Smakar gudomligt... och en sak är säker, jag gillar dem med dubbelt så mycket saffran. Tar alltid minst en påse mer än vad det står i receptet. Det ska inte smaka vetedeg, det ska smaka lussebulle! Och det gjorde dom. Mums!

Snart börjar "Så mycket bättre", E-types dag. Kan bli skoj! Han är lite fin på nåt vis :) Lite för långt hår för min smak bara. Men han kanske skulle se konstig ut med kort hår oxå. Dagens program ska bli kul iallafall, gillar!

Kanske att vi ser en film sen, får se. Eller ett avsnitt av "Dexter". Det är verkligen en märklig serie, men lite kul på nåt vis med. Skum, men lite kul. Vi får se... jag kanske slocknar i soffan om en stund sen. Man blir trött av att fara runt som en skållad råtta och baka och feja en hel dag. Tur att vi satte upp alla stakar och allt igår redan. Det hade jag inte orkat idag. Men nu är det fint!

Om jag gifter mig nån gång ska jag önska mig en riktigt hushållsassistent. Dom är bra. Fast... om man äter LCHF behöver man ingen... sååå... ja vi får väl utvärdera det där sen :)

Imorrn är det första advent hörrni! Härligt! Och bara 5 dagar kvar tills jag får nycklarna till min lägenhet. Najs najs najs. Ska köpa kartonger imorron och börja packa ner det jag har här. Lite grann iallafall. Plocka lite. Så är det klart sen. Jag ser fram emot flytten med både förväntan och lite fasa... det kommer vara så grymt mycket att göra. Men visst, roligt oxå!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar