måndag 11 januari 2010

Tänkte på en sak...

Att våga visa någon att man gillar personen i fråga, är det svårt? Jag menar inte bara jag tycker om dig som ett eventuellt ojekt. Jag menar överlag? Jag försöker visa och tala om för dom som jag gillar, att jag gör det. Jag försöker ha respekt.

Men överlag, är det svårt? Jag är kluven i frågan. Ja, det kan vara svårt att få fram: "Du, jag gillar dig. Skulle du vilja ta en fika med mig nån gång." I syfte att be om en dejt alltså. Men är det verkligen så svårt att säga till nån: "Jag hjälper dig för att jag gillar dig." eller "Du gör mig glad!"

Ibland undrar jag hur ofta folk får höra det. "Du Greger, jag gillar dig! Du gör mig glad!"

Vi borde visa varann oftare att vi respekterar varann och säga oftare att vi tycker om varann, utan att det tolkas som att man stöter på  personen i fråga eller så...

Fram för mer respekt! ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar