lördag 30 januari 2010

Hemma mitt i natten!

Ojojojoj... stackars gamla fruntimmer som ska ut på stan och kolla ungdomarna som spelar!

Landade hos Kalle kl 22.15 typ... efter nån halvtimme eller så knallade vi ner på stan. De flesta verkade båda förvånade och glada att jag kom med! *ler* Sen gick vi in på Rockbaren, på dörren stod det "visa leg om du är under 25". Jag höll fram legget och gubben i dörren flinade. Han ville inte ens kolla! Inte ens för att göra mig glad! Dumma!

Glada klasskompisar och en massa prat, sen spelade Viktor först i förbandet och sen i "huvudbandet" eller vad man säger... Musiken var helt ok! Det fanns stunder då jag tänkte att det här kan man ju lyssna på. Sen "sjöng" dom. Det var kanske inte HELT min grej och jag tänkte att jag nog ska omvärdera lite mina tankar från tidigare. 

Jag fick nästan lite panik... ansiktsuttrycket på dom som "sjöng" var lite otäckt... och jag vet inte vad jag ska säga. Jag vill inte på nåt sätt förminska Viktors insats i denna upplevelse. Men jag ska erkänna att jag blev lite rädd. Dom försvann lite in i nån egen värd och jag kände nog inte att jag riktigt passade in där.

Sen hörde jag inte vad dom "sjöng" heller. Jag vet inte om det heter "sjunga" det som Viktor gjorde, med risk för att få det att se ut som jag förlöjligar det dom gjorde så säger jag att dom "sjöng". Jag får väl en snigel på ögat på måndag om det heter nåt annat... Får fråga!

Viktor! All kred till dig... men den typen av musik som jag fick höra idag är nog inte helt min grej faktiskt! Men det var väldigt roligt att komma och titta! Jag lovade att jag skulle komma och kika om du spelade i Nyköping och jag är väldigt glad att jag gjorde det! Tack för ikväll alla!

Sen tog jag med mig en klasskompis och hans flickvän i bilen och körde hem dom. Det var dags för honom att sova om man säger så. *ler*

Nu ska jag sova, får bädda rent imorgon... hundarna hade levt loppan i lakanen medans jag var borta. Inte loppan LOPPAN i lakanen... ni har sån fantasi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar