lördag 16 januari 2010

Man - storma din kvinna! Del 8 - när är ni "ihop"?

Givetvis finns det inga givna ramar för detta. En del menar att man har tagit detta steg när man har haft sex första gången, medans andra har sex utan att för den skull lova nåt mer. Hur man vet vilket av dessa alternativ som gäller är SÅ olika. Här får man helt enkelt läsa av situationen och hoppas att man läst rätt!

Hur du gör för att få till det i sänghalmen tror jag att det finns lika många svar på som det finns kvinnor och skulle jag beskriva det här i bloggen vore det som att lägga ut "how do you get into my panties". Och det tänker jag inte göra! *ler*

Men vägen fram till att ni tar steget över från att dejta till att vara ihop då? Ja, jag tänkte dra nåra huvudpunkter:
  • Dejta inte dubbelt. Dejta inte fler samtidigt. För det första så är det svårt att lägga tillräckligt med fokus på en kvinna så hon känner att du verkligen vill, för det andra skulle det vara extremt jobbigt att fråga: "Hur var det på träningen?" när hon precis kommit hem från sin mormors begravning. Har du svårt att minnas vad EN kvinna säger, tänk dig då TVÅ (eller fler) som du ska minnas vad dom sagt.
  • Ha inte mysig hemmakväll med en gammal flamma, ÄVEN om ni bara är vänner. "Vi är bara kompisar" funkar dåligt i dessa lägen.
  • Har ni träffats genom gemensamma bekanta, tänk på att aldrig prata illa inför dem om din dejt. Det kommer fram, jag lovar.
  • Har ni träfftas på nätet, kanske på en dejtingsajt, var försiktig med ur ofta du loggar in "bara för att kolla". Det syns när du senast var inloggad och det är faktiskt så att kvinnan känner sig inte särskillt speciell när hon ser att du loggar in flera gånger om dagen. "Bara för att kolla" innebär i våra öron: "Jag kollar om nån av dom andra hört av sig eller om det kommer nån bättre". Här spelar det väldigt lite roll vilken förklaring du har. Låt bli bara.
  • Vill du visa dig riktigt seriös, ta bort din sida på dejtingsajten eller sätt in en text på din profil att du dejtar just nu och kommer tillbaka om det skiter sig. Och du... logga INTE in då för att "kolla". Sluta med det bara.
  • Visa ditt intresse med olika gärningar. Bio, middagar, presenter i all sin ära. Men det är faktiskt viktigare att du ringer när du sagt att du ska, visar ditt intresse i HENNE och hennes liv, prata om både viktiga och helt oviktiga saker.
  • Gör klart för henne hur du tänker kring Er. Det lönar sig alltid! Spela hemlig och svårfångad är inte nån framgångsfaktor i det här läget.
  • Har du facebook, hinta där om att du dejtar... våga visa att hon betyder nåt. Det känns lagom speciellt om du kan skriva både det ena och det andra i din statusrad men inte nämna att du varit på dejt eller dylikt. Och kommenterar hon, SVARA på hennes kommentar! Att låstas som om hon inte finns för att du inte vill "skylta" med nåt... INTE bra!
  • Och sen när ni träffas på vägen fram till att bli ett par, gör småsaker för henne... Ta dig tid att göra de små sakerna som gör så stor skillnad. T.ex. om hon är morgontrött och du har sovit över, fixa frukost. Eller om hon funderat på att städa bilen, gör det. Enkla saker som jag lovar att hon uppskattar! 
Det var lite om det mest vitala kring vägen fram till att ni är ihop. Vart gränsen går är så olika, men är du osäker och du gått från "SINGEL" till "I ETT FÖRHÅLLANDE" så fråga! Det är en rätt gullig fråga och jag är rätt säker på att har ni kommit så långt och detta är det stora frågetecknet, så blir hon charmad av att du frågar!

När tiden är mogen, ta med henne till dina kompisar. För ÄVEN om det kanske inte är helt klart att ni är ett par, så kan det visa mycket på hur seriös du är om du tar med henne när du och dina kompisar träffas. Inte alltid så klart... men NÅN gång!

Som avslutning på denna del tänkte jag bara nämna: Ha lite humor och våga skratta om det blir lite fel nån gång. Det är inte så pinsamt och skämmigt allting. Ha kul och visa vem du är. Givetvis är det även viktigt att kunna stanna upp och vara allvarlig. Men slappna av och njut av tiden som ni har tillsammans. 

Nästa del blir om att hålla liv i förälskelsen och våga lämna bort sitt hjärta i en annan persons vård.

Som alltid: Ta alla råd med en nypa salt, våga skratta och kör så det ryker. Jag skriver med humor och givetvis fattar jag att om man inte känner mig så verkar jag heeeelt rubbad ibland. Men vissa saker är faktiskt rätt viktigt i att vinna en kvinnas hjärta. Och jag tror att alla som läser kan ta in det. Kraaaam! 

1 kommentar: