onsdag 27 januari 2010

Snöstorm!

Eller iallafal lite oväder! Här i Nypan snöar det så det är alldeles vitt i luften och blåser. Det är ca 6 minus... känns som 30... minst. Det är lite lustigt det här med oväder. Nästan alla år som jag kan minnas (och jag veeeet att det är många år...) har det varit oväder på min födelsedag.

Det är många gånger släkt som har fått avstå att komma pga av vädret. Mormor fastnade ALLTID i snöovädret med sin man. Det var både det ena och andra, antingen på väg till mig eller på väg hem igen. Av nån anledning så tyckte gud att det ska ställas till en massa oväder på min födelsedag.

Mamma minns inte hur vädret var då när jag föddes, men hon minns att Ingemar Stenmark köre ett viktigt lopp just den dagen. Pappa var tvungen att hålla koll på mamma och tv:n i sällskapsrummet, det fick inte missas! Sen ploppade jag ut, skrynklig och skallig... hon smälte som smör i solsken. Och vem skull inte det lixom!? Då var Ingemar ett minne blott!

Vädret ja... ja vi får väl se hur mycket snö det blir...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar