måndag 11 januari 2010

Rörd... och reflektion kring SAAB

Alltså... det här med SAAB. Ska man verkligen rädda ett företag till varje pris? Hörde nånstans att SAAB inte gått med vinst på över 20 år (vet inte om det stämmer) och då kan jag undra huruvida det verkligen är så att vi ska rädda det till varje pris. Vad jag vet ska väl alla företag gå med vinst/jämt upp för att fungera? Eller? Jag menar, borde det inte vara så att man annars går i konken? Men men... jag funderar iallafall på hur det är med allt kring den där affären.

Hade GM velat sälja, hade SAAB varit sålt. Jag tror iallafall att det är så enkelt.

Sen blev jag lite rörd... är det inte riktigt häftigt att "En annan del av Köping" hade högsta tittarsiffrorna någonsin igår. Man skulle ju kunna tänka att en del tittar med hån i blicken. Men jag tror faktiskt att det är så att majoriteten tittar för att dom gillar programmet. Jag är helt såld på dem, jag skrattar och snyftar med dem. Dom är fantastiska...!

1 kommentar:

  1. Ja det där är bland det varmaste och mest äkta jag någonsin sett på dumburken. Vore jag inte jag skulle jag vilja vara Tobbe!

    SvaraRadera