onsdag 13 januari 2010

*gäsp*

Oj, vilken dag... Imorse trodde jag att jag knappt hunnis somna. Så segt att gå upp. Den inplanerade långisen blev lite kortare. Jag orkade helt enkelt inte kommma ut så vi hann med timmen som vi brukar.

Dagen i skolan var jätteseg! Intressant föreläsning... men så tungt. Det är ett tungt ämne! Och att lyssna koncentrerat funkade typ... 40 minuter. Jag fick fokusera på att hålla mig vaken. Stackars Micke, det var inte helt enkelt att hålla oss alerta.

Nu på kvällen la jag mig för att gosa med hundarna lite, dom behöver ju lite mys tycker jag när dom varit ensamma ett tag under dagen. 1 timmes slumrande med en hund på varje arm, det var grejjer det! Vaknade vrålhungrig. Kokade lite tortelini bara och dte var gott!

Har det lite som "extra"- mat eller panik mat. Pasta med lite fyllning som smakar nästan ingenting. Så gör man en sås till det bara. Funkis och smakar ok. Det blir ju sällan en kulinarisk resa... men mat. Provade en ny sås idag. Kelda sås var det med 4 sorters ost. Helt ok, ingen sensation, men smakade bra. Nu sitter jag och funderar på om jag ska ta en sväng till affären ikväll eller imorgon. Behöver mjölk... och kanske nån yoghurt. Har ätit mannagrynsgröt varvat med havregrynsgröt ett tag nu... bra med variation tänkte jag.

Intressant inlägg känner jag... ber om ursäkt! Funderar på vad nästa steg i guiden till män ska vara... Vi har ju klarat av fram till kyssarna. Får snickra på det där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar