måndag 25 januari 2010

Hur kommer det sig...

...att man somnar innan man lagt huvudet på kudden? Jag menar inte då jag ska sova på kvällen... utan när jag ska ha kvalitetstid med hundarna på sängen? Alltså... det där lät ju lite galet... men vi brukar försöka ligga på sängen och mysa, prata politik eller kolla "70:s show" på tv. Typ.

Allt som oftast går det finemang. Vi stöter och blöter världsproblemen en stund och sen går jag upp och lagar middag. Men idag minns jag knappt att jag drog upp filten över mig... Hade inte ens bytt till rätt kanal på tv:n... RYCKTE till och insåg att klockan var MYCKET mer än när jag lagt mig på sängen! 

Kvällen försvann. Hundarna låg så snällt på varsin arm och njöt av myset... men för min del blir det ju fel. Hela kvällen är borta. Skulle hunnit en massa var det tänkt. Men nu ska jag stänga ner och sova...

För vad gör det om hundra år, när allting kommer kring??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar