torsdag 7 januari 2010

En bra sak med att vara singel!

Alltså... det finns en sak som är bra med att vara singel! Eller det är klart att det finns fler... men en sak kom jag på just precis nu.

Musik. Nästan alla av oss lyssnar på musik. Vi tycker om att lyssna på olika musik oftast. Men fasktiskt... så föraktar män ofta min musiksmak. Eller föraktar är väl kanske fel... emn det klagas och hålls på. Och jag är inte extrem på nåt sätt.

Jag är allätare, kan ha på nästan vilken station på radion som helst. Bara det låter och inte pratas alltför mycket. Och när jag hittar nåt jag gillar kan jag spela om och om igen. Men jag har ingen tydlig läggning åt nåt speciellt håll när det gäller musik.

ÄNDÅ så gnälls det! Om jag slår på en låt jag gillar... kan man höra "Fy fan! Den är så dålig... byt!" Men vaddå? Ska jag lyssna på din skit utan att gnälla då eller? Fast jag tycker ju inte så mycket är skit förstås.

Rent allmänt tyckar jag ofta att dom som har en speciell smak eller har ett starkt intresse för musik är dom som är värst. Det är precis som om det som spelas på radion är H&M och det dom lyssnar på (som ingen annan hört... nånsin) skulle vara en märkesaffär!

A och B-musik lixom. Tycker det är fel. Dom är inte bättre musiklyssnare för att dom lyssnar på musik som är lite mer ovanlig... eller? Jag vet inte, men om jag låter dig lyssna på vad du vill så lyssnar jag på vad jag vill. Jag klandrar inte dig för din smak så klandrar du inte mig för min smak. 

Och snälla du, himla inte med ögonen för att jag sjunger "Sjumilakliv" eller nåt annat trallvänligt. Jag sitter inte och suckar åt dig när du spelar en låt som inte ens har en riktigt refräng. Respekt!

Bara kom på det och vart lite upprörd... *ler*

1 kommentar:

  1. Men så kan man ju inte hålla på! Vad är det för killar du har träffat?

    Visst om man absolut inte gillar ett band eller liknande, då kan den andra använda lurar eller om man har migrän eller vill titta på tv eller whatever men att bara sitta och sucka och göra natt av den andra? USCH!
    (ser om det går fortare att skriva anonymt. Tottelinis matte)

    SvaraRadera