torsdag 6 oktober 2011

All set

Så vart jag sjuk då...SURT! Jag stannade hemma efter lunch igår, vart alldeles kallsvettig och yr när jag gick lunchprommis med hundarna. Insåg att jag borde vila. Så jag klämde i mig två alvedon och tog tempen. 38,8. Kändes som om jag verkligen skulle tuppa av. Så det vart film, vatten och nässpray igår eftermiddag.

Sen inatt så fick jag ännu mer ont i ena örat och då fick det bli sjukanmälan idag. Jag kollade FASS och sökte på öroninflammation och bihåleinflammation. Båda två behandlades med Kåvepenin, vilket jag väldigt lägligt hade i min medicinlåda :) Klämde i mig det. Det stod på förpackningen vilken dosering jag skulle ha, för jag fick det för bihåleinflammation förut. Den gången hade jag en öppnad förpackning hemma, insåg jag när jag kom hem, så jag tog den till att börja med. Så nu hade jag nästan hela denna kvar. Och datumet har inte gått ut.

Eftersom jag kan avgöra att jag inte är döende på nåt sätt så är jag min egen doktor denna gång. Säkert tycker nåra av er att det är helt fel... men just Kåvepenin är ju det man får om man går till läkaren oxå... så jag sparar den pengen och käkar det jag har istället :)

Jag åkte till Ica Maxi och köpte nässpray och Pamol (typ alvedon fast billigare), dessutom provianterade jag lite så jag klarar mig över helgen. Mamma påminde mig om att jag skulle köpa lite bassilusker för magen, jag brukar ju som ett brev på posten få problem med magen när jag käkar penicillin. Jag har en tendens att inte äta alls när jag är sjuk. För ingenting smakar nåt. Ingenting. Så det måste vara saker som jag vet att jag tycker om :)

Smått och gott :)
Det blev:
  • Skorpor, lättätet och snällt för magen.
  • Näsdukar till lilla princessnäsan.
  • Coctailtomater, lättätet och gott.
  • Cantadou pepparrot att ha på makaroner, väääldigt lätt ätet och smidigt när det ska gå fort.
  • Chivapchichi, kryddiga järpar. Lätt att ta en eller två och gnaga på.
  • Prinskorv. Gott även kall och man kan äta direkt ur paketet.
  • Halstabletter
  • Två paket Pamol och en nässpray.
  • Glass till ajaj-halsen. Ett måste oavsett ålder på sjuklingen!
  • ProViva Nyponsoppa, den enda jag gillar nu för tiden. Bra för magen.
  • Verum Hälsofil, smultron/jordgubb. En massa bassilusker.
  • Verum Hälsoyoghurt, vanilj. Mer bassilusker.
  • HOPPSAN! En påse Polly Rocks oxå! Hur hamnade den där????
Alla ätbara saker är sånt jag kan plocka i mig lite då och då för att få i mig nåt. Kräver ingen ansträngning utan är lättätet och gott. Jenny vill äta tacos i helgen och jag hoppas att jag känner nån smak typ på söndag eller nåt. För tacos var länge sen! Men annars så funkar detta.

Väl hemma från affärn var jag mer eller mindre helt färdig. Nu sitter jag lutad i soffan med datorn i knät, en vattenflaska på bordet tillsammans med en massa näsdukar... Ska nog slå på en film tror jag.

1 kommentar: